تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

حاجی دلیگانی: علی لاریجانی تیغ نظارت مجلس را کند کرده است

یک نماینده اصولگرای مجلس درباره چرایی پس گرفتن امضاهای استیضاح علی لاریجانی، گفت: پیگیری‌هایی از سوی دفتر ایشان انجام شد و حتی از دفتر آقایی لاریجانی به سراغ نمایندگان امضاکننده رفتند و با آن‌ها صحبت کردند. بنابراین 6 نفر امضایشان را پس گرفتند.

کد خبر: ۱۶۳۳۳
۰۹:۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به طرح استیضاح علی لاریجانی در مجلس، گفت: در مرحله اولی که برای استیضاح آقای لاریجانی امضا جمع می‌کردیم 27 نماینده آن را امضا کردند درحالی‌که به 25 امضا احتیاج بود.
 
او در خصوص چرایی پس گرفتن امضاهای استیضاح علی لاریجانی، تاکید کرد: پیگیری‌هایی از سوی دفتر ایشان انجام شد و حتی از دفتر آقایی لاریجانی به سراغ نمایندگان امضاکننده رفتند و با آن‌ها صحبت کردند. بنابراین 6 نفر امضایشان را پس گرفتند. پس‌ازآن که ما متوجه کاهش امضاهای استیضاح رییس مجلس شدیم مجدد به سراغ همکاران رفتیم و امضا جمع کردیم که حدنصاب رعایت شد و آن را تحویل دادیم.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: اما مجدد خبردار شدیم که بار دیگر 6 نماینده دیگر امضاهای خود را پس گرفتند. در حال حاضر استیضاح لاریجانی 20 امضا دارد و باید فرصت کنیم و اگر امضا جمع شد این استیضاح را دنبال کنیم.
 
حاجی دلیگانی با انتقاد از عملکرد علی لاریجانی گفت: چند موضوع وجود دارد که آقای لاریجانی جلوی آن را گرفته و نمی‌گذارد اقدامی در خصوص آن انجام شود. از جمله تحقیق و تفحص از مجلس. شکایت ما هم همین است که با روالی که ایشان دارد، نمی‌گذارد که این مسائل به نتیجه برسد و عملاً آقای لاریجانی تیغ نظارت مجلس را کند کرده است.
 
او به نمونه‌هایی دیگر از ممانعت‌های لاریجانی اشاره کرد و گفت: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مصوب شده و در دستور قرارگرفته اما آقای لاریجانی یک‌مرتبه آن را حذف می‌کند یا ایشان موضوع جایگزینی پیام‌رسان مالی بومی بجای سوئیفت و همچنین معادلات دو جنبه غیر ارز خارجی یا پیمان‌های پولی دوجانبه با پول کشورها را از دستور خارج کرده که البته از این موارد زیاد داریم. ایشان حتی بجای مجلس در ارسال پالرمو و اصلاح قانون پول‌شویی به مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری کرده است.
 
این عضو فراکسیون ولایی ادامه داد: همه این‌ها مواردی است که جدای از محتوا از لحاظ شکلی خلاف است و اگر این رفتار ادامه پیدا کند جز به خودمحوری نمی‌انجامد. اگر رییس به این شکل رفتار کند سایرین هم هوس می‌کنند این‌گونه رفتار کنند و این رفتار بدی است و یک‌رویه گذاشته می‌شود که به‌سختی قابل بازگشت است. در غیر این صورت دعوای شخصی با لاریجانی نداریم.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی