تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
یادداشتی به قلم محمدجواد روح

مسجد غصبی؟

این روزها بحث کنترل قیمت‌های افسارگسیخته و کاهش تورم مطرح نیست، بلکه موضوع ساخت مسجد در پارک‌ها تیتر اول رسانه‌ها شده و حتما خیلی مهم است که شهردار تهران با ادبیات خاص خودش با ساخت آن تاکید کرده! محمدجواد روح در یادداشتی با عنوان «مسجد غصبی؟» به این موضوع پرداخته است.

کد خبر: ۱۶۳۲۵۳
۱۲:۱۸ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

مسجد غصبی؟

دیدارنیوز _ محمدجواد روح: نه مدعی شریعت هستم، نه در سیاست سعی کرده‌ام تا آنجا که ممکن است به دیانت استناد کنم و اگر هم در باب سیاست و دین نوشته‌ام، از منظر جامعه‌شناسی سیاسی و تاریخی بوده است.

بااین‌حال، در قصه ساخت مسجد در پارک قیطریه که آشکارا وجهی از عنف با خود دارد و رنگی از رضایت مالکان (چه واقف زمین و چه شهروندان به‌عنوان مالکان معنوی شهر) دیده نمی‌شود؛ جا دارد از مراجع و علما پرسید که آیا این مسجد (به فرض ساخت)، نماز دارد؟ آیا مصداق زمین غصبی نیست؟

آیا موج انقلابی‌گری که در گام اول نیز چندان دغدغه دین و سنت نداشت و به نام حکومت، انبوه مصادره‌ها و تملک غاصبانه و واگذاری مال‌غیر را صورت داد؛ در گام دوم خود، همان اندک ظواهر سنت دینی را نیز به کنار خواهد انداخت و مسجد اقلیت را بر اراضی اکثریت بر خواهد ساخت؟

چه تصویر آشنایی. داستان‌های تاریخی پیامبران بنی‌اسرائیل را به یاد می‌آورد...

منبع: هم‌میهن

مطلب مرتبط:

شهردار تهران: حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم، خوب هم می‌سازیم!

مخالفت عضو شورای شهر با «زاکانی»؛ ساخت‌وساز در بوستان‌ها ممنوع است/ حصارکشی پارک قیطریه جمع‌آوری شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی