تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
ائتلاف قالیباف با جبهه پایداری پایان حیات سیاسی او را خیلی تسریع کرد

نماینده مجلس: احساس می‌کنم در مجلس بعدی ریاست قالیباف را نداشته باشیم

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها مجلس با بیان اینکه ائتلاف محمدباقر قالیباف با جبهه پایداری به نظر من پایان حیات سیاسی او را خیلی تسریع کرد، گفت: به نظرم می‌آید گزینه‌هایی غیر از قالیباف بتوانند ریاست مجلس را به دست بگیرند، یعنی تحلیل من این است که شاید برای مثال این‌ها با قالیباف به توافق برسند، اما مسئولیت‌ها را کلا از ایشان بگیرند و به نظرم احساس می‌کنم که ما در مجلس بعد ریاست قالیباف را نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۶۳۲۳۲
۱۰:۴۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

کوچی

دیدارنیوز: نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: من خیلی آدم سیاسی نیستم، اما ائتلاف آقای قالیباف با جبهه پایداری به نظرم پایان حیات سیاسی او را خیلی تسریع کرد.

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در گفتگو با ایلنا، در رابطه با میزان مشارکت مردم انتخابات مجلس دوازدهم و در پاسخ به این سوال که «ارزیابی شما از مشارکت ۴۱ درصدی چیست؟ این عدد اگرچه ۱ درصد در ظاهر نسبت به دوره قبل کمتر شده، اما در نتیجه انتخابات گویی سلیقه رأی‌دهندگان دستخوش تغییر شده شما از اثرات آن در مجلس آینده چه ارزیابی دارید؟»، گفت: تحلیل ما از مشارکت مردم در انتخابات بستگی به این دارد که نوع نگاه ما به این مساله چگونه باشد؟ اگر از این زاویه نگاه کنیم که یک عده خارج از مرز‌ها تلاش کردند که مشارکت را به زیر ۲۰ تا ۲۵ درصد بیاورند، خب در اینجا ۴۰ درصد نمی‌تواند چندان هم بد باشد، اما از یک زاویه دیگر وقتی مشاهده می‌کنیم که این کمترین مشارکت در تاریخ ادوار مجلس بوده نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: بعد دیگر نگرانی این است که در شهر‌هایی که مانند تهران لیستی رأی داده شده، یک طیف خاصی پای صندوق آمدند و رأی دادند و آراء باطله خیلی زیاد است و این باید خیلی دقیق بررسی شود و به نظر می‌رسد که این انتخابات و خروجی که داشته مورد تامل است، برخی افرادی که وارد شدند جریان تندرو هستند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم افزود: در این انتخابات آنچه که پیش‌بینی می‌کردم اتفاق افتاد، من قبلا مصاحبه‌ای کردم و گفتم که عده‌ای به‌دنبال این هستند که از طریق دوقطبی سازی مشارکت را کاهش دهند، چون معتقد هستند که طرفداران خودشان تحت هر شرایطی پای صندوق رأی می‌آیند و رأی می‌دهند. البته من امیدوارم که در یک سال آینده به این سمت برویم که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ افرادی وارد عرصه شوند که بتوانند مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورند.

وی در پاسخ به این سوال که «در یک سالی که تا انتخابات آینده فاصله داریم، به نظر شما با توجه به احتمال بازگشت ترامپ و جمهوری خواهان در آمریکا و قدرت گرفتن تندرو‌ها در ایران این مساله چه اندازه می‌تواند بر جنگ اقتصادی و فشار بر کشور اثرگذار باشد؟»، اظهار داشت: خب براساس شواهد و تجربیات طبیعتاً چنین شرایطی می‌تواند یک زمینه برای افزایش سطح تنش‌ها در فضای بین‌المللی باشد و در نتیجه آن شاهد تشدید فشار جنگ اقتصادی بر کشور باشیم که البته من امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در پاسخ به سوالی درخصوص مدیریت مجلس در دوره آینده عنوان کرد: به نظرم می‌آید گزینه‌هایی غیر از قالیباف بتوانند ریاست مجلس را به دست بگیرند، یعنی تحلیل من این است که شاید برای مثال این‌ها با قالیباف به توافق برسند، اما مسئولیت‌ها را کلا از ایشان بگیرند و به نظرم احساس می‌کنم که ما در مجلس بعد ریاست قالیباف را نداشته باشیم.

رشیدی کوچی در مورد ارزیابی خود از رفتار سیاسی قالیباف در جریان انتخابات مجلس و ائتلاف با جبهه پایداری در لیست انتخاباتی شانا، گفت: من خیلی آدم سیاسی نیستم، اما ائتلاف قالیباف با جبهه پایداری به نظرم پایان حیات سیاسی او را خیلی تسریع کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی