تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حزب‌الله، شمال اسرائیل را بمباران کرد

تنش و جنگ در خاورمیانه که با اقدامات بی‌رحمانه و وحشیانه اسرائیل گسترش یافته است، همچنان ادامه دارد و حزب‌الله لبنان در پاسخ به بمباران منطقه هباریه، شمال اسرائیل را با ده‌ها موشک هدف قرار داد.

کد خبر: ۱۶۳۲۰۴
۱۳:۴۹ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

حزب‌الله، شمال اسرائیل را بمباران کرد

دیدارنیوز: گروه حزب‌الله اعلام کرد که در پاسخ به بمباران منطقه هباریه، شهرک کریات شمونه در شمال اسرائیل را با ده‌ها موشک بمباران کرد.

پیشتر حزب‌الله، چهارشنبه ۷ فروردین گفته بود که حمله اسرائیل به شهرک هباریه در جنوب لبنان که منجر به کشته‌شدن ۷ نفر شد «بدون پاسخ نخواهد ماند».

به نقل از العربیه، از سوی دیگر روزنامه اسرائیلی «هاآرتس» چهارشنبه خبر داد که در حمله موشکی امروز از لبنان به شهر «کریات شمونه» در شمال اسرائیل، یک جوان ۲۵ ساله کشته شد.

ارتش اسرائیل مدعی شد که امروز دست‌کم ۳۰ موشک به کریات شمونا در شمال اسرائیل شلیک شد.

ارتش اسرائیل همچنان گفت که حمله هوایی هواپیما‌های اسرائیلی به منطقه هباریه در جنوب لبنان در بامداد چهارشنبه، یک «خرابکار» را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد که فرد مورد هدف «حمله تروریستی به خاک اسرائیل را ترویج می‌کرد» و عضو در گروه «جماعت اسلامی» است و «در گذشته نیز در انجام حملات گوناگون به خاک اسرائیل نقش داشت».

«جماعت اسلامی»، گروه اسلام‌گرای لبنانی وابسته به جنبش حماس فلسطینی اعلام کرد که سحرگاه چهارشنبه، یک مرکز اورژانس در روستای الهباریه در جنوب لبنان هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت که در نتیجه آن، هفت نفر کشته شدند.

یک منبع «جماعت اسلامی» به خبرگزاری فرانسه گفت که «۷ امدادگر» در حمله هوایی به مرکز اورژانس در الهباریه که توسط «انجمن اورژانس لبنان» وابسته به این گروه اداره می‌شود، کشته شدند.

بسیاری از احزاب و گروه‌ها در لبنان، انجمن‌های بهداشتی و اورژانس خاص خود را دارند.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه و بیانیه‌های حزب‌الله و منابع رسمی لبنان، از آغاز این درگیری‌های پراکنده بین حزب‌الله و اسرائیل، دست‌کم ۳۳۱ نفر در لبنان کشته شدند که بیشتر آن‌ها از عوامل حزب‌الله هستند و ۵۷ غیرنظامی را نیز شامل می‌شود.

این آمار، کشته‌های بمباران امروز در الهباریه را در بر نمی‌گیرد.

این در حالی است که دست‌کم ۱۰ نظامی اسرائیل در اثر حملاتی از لبنان کشته شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی