تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

وزیر ارتباطات: وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت را ندادیم

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم اظهار داشت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

کد خبر: ۱۶۳۲۰۲
۱۳:۱۴ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

دیدارنیوز: وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بار‌ها گفتم که در شهر‌هایی که فیبر نوری راه اندازی می‌شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می‌کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آرزوی ماست و برای آن تلاش می‌کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان‌های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

زارع پور همچنین خبر داد که بر اساس آخرین ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات در مورد توسعه زیرساخت ارتباطی کشورها، جمهوری اسلامی ایران ۶ پله ارتقا پیدا کرده و از رتبه ۸۸ از میان حدود ۱۷۰ کشور به رتبه ۷۵ رسیده است.

وی افزود: این موفقیت حاصل تلاش‌هایی است که در دو سال اخیر شده است و ما بیش از ۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جدید را به اینترنت متصل کردیم و الان بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و به طور کل ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشورمان به اینترنت دسترسی دارند که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چه تعداد از بسته هدیه اینترنت سال نو استفاده کردند، گفت: فکر کنم قریب به ۴ یا ۵ میلیون نفر ثبت نام کرده و این بسته را دریافت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی