تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا مطرح کرد

نمایندگان مجلس دوازدهم به رای مردم خیانت نکنند

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان با توجه به مطالبات مردم و مشکلاتی که به ویژه در مسائل اقتصادی و مسائل معیشتی و فرهنگی دارند باید این وظیفه را برای خودشان قائل باشند که خود را وقف مطالبات و تحقق آن کنند. وقتی فردی نماینده می‌شود نباید اوقات خود را صرف کار‌های دیگر، از جمله حاشیه‌ها و اقدامات بی‌اساس و بی‌پایه و بی‌اثر کند. به رای امانت مردم که در اختیارش قرار داده‌اند، خیانت نکند.

کد خبر: ۱۶۳۰۵۸
۱۰:۵۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس دوازدهم به رای مردم خیانت نکنند

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصولگرا گفت: خط‌کشی خیلی از موضوعات کاملا مشخص است و قاعدتا مجلس و دولت باید با یک برنامه مشخص گام بردارند، مردم هم دیدبانی کرده و دولت پاسخگوی اقدامات خودش باشد. اگر بنا باشد که فقط شعار بدهیم و هیچ‌کدام از مؤلفه‌ها محقق نشود، عملا داریم مردم را گول می‌زنیم.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره باید‌ها و نباید‌های نمایندگان مجلس دوازدهم گفت: قطعا در قسم‌نامه و سوگندنامه‌ای که نمایندگان مجلس قرائت خواهند کرد و تعهد خواهند داد، همه باید‌ها و نباید‌ها وجود دارد. باید‌ها درخصوص اینکه هم براساس قانون اساسی باید حافظ قانون اساسی باشند و هم امنیت و منافع ملی را درنظر بگیرند و براساس آنچه که آرمان‌های انقلاب اسلامی است، رفتار مناسب داشته باشند و به عنوان نماینده مردم در قانون‌گذاری تصمیم درست اخذ کنند. با توجه به اینکه نمایندگان به کتاب آسمانی و خدا سوگند می‌خورند، باید یک خط شاخصی را هر لحظه مدنظر قرار دهند.

وی افزود: نکته بعدی آنکه نمایندگان با توجه به مطالبات مردم و مشکلاتی که به ویژه در مسائل اقتصادی و مسائل معیشتی و فرهنگی دارند باید این وظیفه را برای خودشان قائل باشند که خود را وقف مطالبات و تحقق آن کنند. وقتی فردی نماینده می‌شود نباید اوقات خود را صرف کار‌های دیگر، از جمله حاشیه‌ها و اقدامات بی‌اساس و بی‌پایه و بی‌اثر کند. به رای امانت مردم که در اختیارش قرار داده‌اند، خیانت نکند، زیرا در صورت این خیانت، هم در دنیا و هم در آخرت موجب خسران و ضرر خواهد شد. به نظر می‌رسد اگر این مسأله را نمایندگان در نظر بگیرند، شاید بگوییم اصل باید‌ها و نباید‌ها در همین موضوعات خلاصه می‌شود. تکلیف هم می‌کنند تا نمایندگان در قبال این سوگندی که می‌خورند، مسئولیت نمایندگی را برعهده بگیرند؛ بنابراین لازم است تا این سوگندنامه را حفظ کنند و هر زمان که به مجلس آمده و پشت میزشان می‌نشینند، از بلندگوی مجلس این سوگندنامه پخش شود تا به آن توجه کنند.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که مجلس یازدهم مدعی بود وضعیت معیشتی را در اولویت خود قرار داده، اما تا امروز تغییری در این وضعیت به وجود نیامد، مجلس آینده باید چه عملکردی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم داشته باشد تا وارد بحران نشویم، گفت: معیشت مستقیما به اقتصاد کشور ربط دارد و ما آموزه‌های بسیار زیادی در این مورد در قانون اساسی و احادیث داریم، در قانون‌اساسی و حدیث نبوی آمده است «کاد الفقر أن یکون کفراً» یعنی فقر ممکن است باعث کفر شود و یا «لا مَعاشَ له لا مُعادِلَه» این احادیث نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید کار فرهنگی انجام دهید، ابتدا باید مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد علم است، شاخصه‌های یک اقتصاد مطلوب در جهان کاملا مشخص بوده و باید برای ما هم این شاخص‌ها مورد توجه قرار بگیرد؛ حالا خط فقر یا فلاکت است، ضریب جینی در اقتصاد جهانی هم نشان‌دهنده فاصله طبقاتی بین مردم و بی‌عدالتی از نظر اقتصادی است. مؤلفه‌های دیگری که در برنامه هفتم مورد تأکید قرار گرفته و جزو سیاست‌های کلی نظام و مصوب است، می‌گویند ما در بحث تورم باید به زیر ۸ درصد و در اشتغال باید از نظر کاهش نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد برسیم، در سود بانکی باید به زیر ۸ درصد برسیم. منابع مالی ما باید به سمت تولید برود و مشکلات اقتصادی را حل کند و دچار سفته‌بازی نشود. نرخ رشد اقتصادی ما باید بالای ۸ درصد باشد. خط‌کشی این موضوعات کاملا مشخص است و قاعدتا مجلس و دولت باید با یک برنامه مشخص گام بردارند، مردم هم دیدبانی کرده و دولت پاسخگوی اقدامات خودش باشد. اگر بنا باشد که فقط شعار بدهیم و هیچ‌کدام از مؤلفه‌ها محقق نشود، عملا داریم مردم را گول می‌زنیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی