تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
علی رضایی می‌گوید یکدست شدن دولت و مجلس عامل وضعیت نامساعد اقتصادی است

نماینده مجلس: تعارف نداریم؛ مردم از «رئیسی» ناراضی‌اند

علی رضایی، نماینده کنگاور و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نارضایتی مردم از ابراهیم رئیسی بسیار بالاست و ما در این رابطه، تعارف نداریم. خیلی از مردم می‌گویند رئیسی در حوزه اقتصادی، ناکارآمد ظاهر شد. مشارکت در انتخابات پایین بود، چون مردم از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور ناراضی بودند. اگر ادامه راه هم به همین صورت باشد، قطعا مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ پایین خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۳۰۰۳
۰۸:۵۰ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳

نماینده مجلس: تعارف نداریم؛ مردم از «رئیسی» ناراضی‌اند

دیدارنیوز: علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: نارضایتی مردم از ابراهیم رئیسی بسیار بالاست و ما در این رابطه، تعارف نداریم.

سال ۱۴۰۲ در حالی به پایان رسید که کشور یکی از نامساعدترین دوران اقتصادی خود را تجربه کرد. علی رضایی، نماینده کنگاور و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‎‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید یکدست شدن مجلس و دولت عامل بدتر شدن شرایط اقتصادی کشور است. او معتقد است مردم از دولت رئیسی راضی نیستند و مشارکت در انتخابات مجلس به همین دلیل پایین بود و اگر ادامه راه هم به همین صورت باشد، قطعا مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ پایین‌تر خواهد بود.

مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی علی رضایی را در ادامه بخوانید.

یکدست شدن دولت و مجلس عامل وضعیت نامساعد اقتصادی است

* به نظر من یکی از دلایلی که باعث شد شرایط اقتصادی در ایران نامساعد شود، یکدست‌شدن دولت و مجلس بود، زیرا وقتی این اتفاق می‌افتد، صدای مخالف، آن‌طور که شایسته است، شنیده نمی‌شود.

* یکی از راه‌های پیشرفت این است که صدای مخالف و معترضین شنیده شود. وقتی در دولت و مخصوصاً مجلس، تنوع افراد با گرایش‌های فکری و سیاسی را داشته باشیم، خروجی کار بهتر خواهد شد.

* هم دولت و هم مجلس در کنترل قیمت‌ها، ناتوان و ناکارآمد ظاهر شدند و من به شخصه نمی‌توانم نمره خوبی به آن‌ها بدهم. مردم کم‌بضاعت و طبقه ضعیف، چشم و امیدشان به دولت و مجلس بود، اما کار‌های آن‌چنانی که باعث رضایت آنان شود، صورت نگرفت.

طبقه متوسط و ضعیف جامعه از دولت و مجلس ناراضی‌اند

* گرانی در جامعه بیداد می‌کند و معیشت خانواده‌ها به خطر افتاده و در این شرایط، بابت گله‌مندی که مردم دارند، باید به آن‌ها حق داد. در این راستا، همه دولتمردان، چه افرادی که در دولت هستند و چه نمایندگانی که در مجلس حضور دارند، مقصرند. یعنی نه در مجلس، قانون‌های خوبی وضع شد و نه دولت در میدان اجرا، عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و از این‌رو، مخصوصاً دو طبقه ضعیف و متوسط جامعه، به جد ناراضی هستند.

* دولت می‌گوید من جراحی اقتصادی کردم. باید پرسید این کار به چه قیمتی صورت گرفت؟ آیا می‌دانید طبقات ضعیف جامعه به واسطه همین رویکردها، له شدند؟ بسیاری از خانواده‌ها در مضیقه هستند. خیلی از مردم تا همین چند روز پیش که در آستانه شب عید بودیم، نمی‌دانستند چطور باید مایحتاج اولیه خود را تامین کنند. امیدوارم مجلس دوازدهم و دولت سیزدهم که یک سال و نیم از عمرش باقی مانده، کاری بکنند که حداقل با رضایت نسبی مردم روبرو شوند.

مردم معتقدند رئیسی در حوزه اقتصادی ناکارآمد است

* گرانی‌ها و شرایط سخت اقتصادی در حال سرایت به حوزه‌های دیگر است. ما یک مملکت پرظرفیت و چهار فصل داریم و باید مسئولان یک راه جدید برای تغییر وضعیت کشور و معیشت مردم در پیش بگیرند. ما نمی‌توانیم همه چیز را گردن تحریم بیندازیم. از طرفی، خیلی از خانواده‌ها با فرزند بیکار روبرو هستند و متاسفانه این فرزندان ناامید شدند و حس می‌کنند نمی‌توانند به شغلی جهت درآمدزایی برسند.

* عده‌ای می‌گویند جوانان بیکار نباشند و بروند تعاونی تشکیل دهند. سوال اینجاست، چطور این کار را انجام دهند؟ آن هم جوانی که نیاز دارد در همان ابتدای مسیر، حمایت شود. می‌توان به آینده امیدوار بود و البته همه ما باید یادمان باشد که نبایستی کار، طوری دنبال شود که نارضایتی، بیش از شرایط فعلی شود.

* نارضایتی عمده جامعه به خاطر مشکلات اقتصادی است و حضور کمرنگ‌تر مردم در انتخابات یازدهم اسفند، نسبت به انتخابات‌های گذشته، ریشه در همین موضوع دارد. مردم ما دلبسته به نظام و انقلاب هستند و کلی شهید دادند، ولی مدیریت نامناسب اقتصادی باعث فرو ریختن اعتماد مردم شده است.

* نارضایتی مردم از ابراهیم رئیسی بسیار بالاست و ما در این رابطه، تعارف نداریم. خیلی از مردم می‌گویند رئیسی در حوزه اقتصادی، ناکارآمد ظاهر شد. مشارکت در انتخابات پایین بود، چون مردم از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور ناراضی بودند. اگر ادامه راه هم به همین صورت باشد، قطعاً مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ پایین خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی