تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

روابط مکزیک با آمریکا تیره شد

روابط مکزیک با آمریکا به دلیل قانون مهاجرت جدید تگزاس به سوی تیرگی رفته است. این قانون، ورود غیرقانونی یا ورود مجدد به تگزاس از یک کشور خارجی را به «جرم دولتی» تبدیل می‌کند.

کد خبر: ۱۶۲۹۸۶
۱۰:۲۸ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳

روابط مکزیک با آمریکا تیره شد

دیدارنیوز: مکزیک مراتب نگرانی عمیق خود را از قانون مهاجرتی تگزاس، ایالت همسایه خود در آمریکا، برای بازداشت و اخراج مهاجران لاتین‌تبار اعلام کرد و گفت این قانون بر روابط دو کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش «رویترز»، این قانون که به «لایحه ۴ سنا» مشهور است، ورود غیرقانونی یا ورود مجدد به تگزاس از یک کشور خارجی را به «جرم دولتی» تبدیل می‌کند، و به قضات ایالتی اجازه می‌دهد متخلفین را اخراج کنند، یا در صورت عدم تمکین آن‌ها را ۲۰ سال زندانی کنند. این لایحه را یک قاضی فدرال متوقف کرده هم اکنون در مرحله تجدید نظر است.

دولت مکزیک روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مکزیک عمیقاً نگران این است که لایحه ۴ سنا به صورت تبعیض‌آمیز اعمال شود، و ترس دارد از اینکه اجرای آن به آزار و اذیت نادرست، بازداشت، اخراج، و ارتکاب جرم و جنایت علیه شهروندان مکزیکی و افراد لاتین‌تبار منجر شود.»

از اول اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱۳۹۰۰۰ مهاجر در مناطق اطراف ال‌پاسوی تگزاس دستگیر شده‌اند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس، که اقدامات مختلفی برای جلوگیری از عبور‌های مرزی انجام داده است، می‌گوید دولت آمریکا اقدامات کافی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی نکرده است.

در مقابل، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا، می‌گوید برخی اقدامات تگزاس در راستای اجرای قوانین مهاجرت، حکم مداخله در وظایف دولت فدرال را دارد، و غیرقانونی است.

به نقل از العربیه، مکزیک تأکید کرد که پیامد‌های احتمالی قانون مهاجرت تگزاس می‌تواند بر روابط تجاری آمریکا و مکزیک و همچنین روابط مکزیک و تگزاس تاثیر منفی بگذارد.

به گفته مکزیکوسیتی: «اگر لایحه ۴ سنا به طور کامل اجرا شود، شهروندان مکزیک، صرف نظر از وضعیت مهاجرت و کشور محل زندگی، از سفر به تگزاس، حمل و نقل تجاری از طریق تگزاس، یا سفر با قطار به تگزاس برای کار یا تفریح خودداری خواهند کرد، چرا که نگرانند مورد بازداشت و بازجویی غیرقانونی پلیس قرار بگیرند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی