تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
واکنش واعظی به اظهارات طحان‌نظیف

روحانی نماینده‌ای در شورای نگهبان نداشته است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم در واکنش به اظهارات اخیر طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: برخلاف نظر سخنگوی شورای نگهبان، روحانی نه تنها نماینده‌ای در جلسه شورای نگهبان نداشته بلکه تماس تلفنی یک عضو حقوقدان شورای نگهبان (صادقی‌مقدم) صرفاً برای انتقال خبر ردصلاحیت ایشان بوده است. اینکه شورای نگهبان این اقدامات را فراتر از آنچه در قانون پیش‌بینی شده می‌داند، مورد سؤال است.

کد خبر: ۱۶۲۸۳۵
۱۲:۲۹ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

واعظی

دیدارنیوز: رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان گفت: حسن روحانی نماینده‌ای نداشته که در جلسه شورای نگهبان حاضر شود و یکی از اعضای شورا هم در تماس تلفنی با روحانی فقط خبر ردصلاحیت ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اطلاع داده است.

محمود واعظی عنوان کرد: نامه شورای نگهبان به روحانی پس از ۴ نامه ایشان و ۴۰ روز تأخیر ارائه شده و چنانکه گفته شد فاقد مستندات و ادله قانونی مشخص برای عدم احراز صلاحیت روحانی بوده و ایشان در نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار دریافت مستندات مکتوب طبق قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده است.

واعظی تأکید کرد: برخلاف نظر سخنگوی شورای نگهبان، روحانی نه تنها نماینده‌ای در جلسه شورای نگهبان نداشته بلکه تماس تلفنی یک عضو حقوقدان شورای نگهبان (صادقی‌مقدم) صرفاً برای انتقال خبر ردصلاحیت ایشان بوده است. اینکه شورای نگهبان این اقدامات را فراتر از آنچه در قانون پیش‌بینی شده می‌داند، مورد سؤال است.

وی با بیان اینکه کماکان منتظر پاسخ شورای نگهبان و ارائه مستندات هستیم، افزود: روحانی انتظاری فراتر از نص صریح قانون در قبال نامزد‌های ردصلاحیت‌شده ندارد. دلایل ارائه شده باید دقیق و حقوقی و با پرهیز از کلی‌گویی باشد تا امکان پاسخ وجود داشته باشد. طبیعی است که این دلایل باید به صورت مکتوب به ایشان ارائه شود و نه شفاهی با حضور نماینده‌ای از ایشان. از سخنگوی شورای نگهبان هم توقع می‌رود که در بیانات خود موارد را مستند بیان کنند تا به طرح ابهامات بیشتر دامن نزند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی