تیتر امروز

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران

این چهاردهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خیابان جنگ و گفتمان صلح!
گزارش اختصاصی خبرنگار دیدارنیوز از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران»

خیابان جنگ و گفتمان صلح!

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز گزارشی جالب از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران» تهیه کرده که در این مطلب می‌خوانید.

بازی در زمین "مصی علی‌نژادها"

ماجرای طلبه قمی ظرفیت این را داشت که به شقاقی جدید در جامعه منجر شود و برای دشمنان مُلک و ملت زمینه ایجاد بحران فراهم سازد.

کد خبر: ۱۶۲۷۶۸
۱۲:۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بازی در زمین

 

دیدارنیوزـ احمد حیدری: ماجرای طلبه قمی ظرفیت این را داشت که به شقاقی جدید در جامعه منجر شود و برای دشمنان مُلک و ملت زمینه ایجاد بحران فراهم سازد. دشمنانی که در لایه‌های حاکمیت و صفوف مردم نفوذ دارند، مثل یکی از مسئولین درمانگاه قم که با ارسال فیلم باکیفیت این جریان به اینترنشنال و با پوشش خبری سنگین آن شبکه با عنوان «حمله به یک زن در درمانگاه با حجاب اجباری»، طرحی برای تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بین مردم ایران در انداختند تا دوباره بحرانی دردآور ایجاد کنند و مردم را [به عنوان طرفداران نظام و حجاب و مخالفان نظام و حجاب] به جان هم بیندازند. البته خوشبختانه با موضع‌گیری محکم جمع معتنابهی از عالمان حوزه علمیه قم و محکوم کردن اقدام طلبه قمی، این آتش قبل از شعله‌ور شدن، فروکش کرد و جمع شد.

یک نکته مهم این است که سایت اصولگرای "جهان نیوز" ضمن اشاره به این که این واقعه طرحی برای "ایجاد تفرقه بین مردم و انداختن آنان به جان هم" بود که می‌توانست توسط دشمنان آگاه و مهمتر از آنان "دوستان ناآگاه" به اجرا درآید، اعتراف کرده "گرفتن فیلم و عکس از طرف مقابل و پخش آن و ایجاد نفرت و خشم از هم"دیگر"، برای بار اول از سوی عوامل بیگانه نظیر "مصی علینژاد" مطرح شد.

دلسوزان نظام و مردم، قبل از این بار‌ها هشدار داده بودند که ایجاد شقاق بین مردم و انداختن آنان به جان همدیگر، آتشی است که دودش جز به چشم مردم و نظام نمی‌رود و بهره‌اش قطعا نصیب دنیاخواهان داخلی و دشمنان خارجی است، ولی گوشی برای شنیدن نبود.

حالا با این اعتراف مهم، امید است مسئولان نظام هشیار شوند و به همگرایی مردم با هم؛ دولت با مردم و مردم با دولت بها دهند و موجباتش را فراهم کنند و آتش برادرکشی که چند سالی است به صورت‌های مختلف گاه و بیگاه شعله می‌کشد، را برای همیشه خاموش کنند. از دشمن جز دشمنی انتظار داشتن، عاقلانه نیست. مشکل نه دشمن، بلکه دوستانی است که توجه کافی ندارند: «فلا تخشوهم و اخشونی» [مائده/۳]؛ و در زمین دشمن بازی می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

راه نجات کشور جز با "ایجاد و تقویت همگرایی و با ایجاد مهر متقابل بین آحاد مردم و مردم با نظام و نظام با مردم" حل نمی‌شود. امور را به خود مردم واگذارید و از منصب قدرت و فرمانروایی به کرسی خدمت فرود آیید و مردم را میدان دهید تا ببینید چگونه گره همه مشکلات به دست با کفایت مردم و با عنایات خاص خدا حل خواهد شد که «ید الله مع الجماعة».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی