تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
بدون ارایه طرحی برای تخلیه غیرنظامیان

آمریکا از حمله اسرائیل به رفح حمایت نمی‌کند

آمریکا، حامی شماره یک اسرائیل در جنگ غزه، ادعا کرد که از حمله نظامی اسرائیل به رفح بدون ارائه طرح تخلیه غیرنظامیان حمایت نمی‌کند.

کد خبر: ۱۶۲۶۶۶
۰۹:۳۹ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

آمریکا از حمله اسرائیل به رفح حمایت نمی‌کند

دیدارنیوز: پس از این‌که اسرائیل قصد خود را برای یورش نظامی به شهر رفح در جنوب نوار غزه اعلام کرد، کاخ سفید، پنج‌شنبه ۲۴ اسفند اعلام کرد که واشینگتن نمی‌تواند تایید کند که اسرائیل قصد دارد ساکنان را به خارج از شهر رفح در نوار غزه منتقل کند یا خیر.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی در کاخ سفید، به «العربیه» گفت دولت آمریکا از تهاجم نظامی اسرائیل در رفح بدون ارائه برنامه مشخصی برای تخلیه غیرنظامیان حمایت نخواهد کرد.

این سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در عین حال مدعی شد که «اسرائیل حق دارد اعضای حماس را در رفح تعقیب کند».

کربی با بیان این‌که آمریکا به گفتگو با اسرائیل درباره وضعیت انسانی در رفح ادامه می‌دهد، تاکید کرد که وزارت دفاع ایالات متحده با شرکای خود برای تکمیل بندر شناور موقت در سواحل نوار غزه همکاری می‌کند.

به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه ۲۴ اسفند در جریان بازدید از پایگاه نظامی «عوفر» بیان کرد، فشار بین‌المللی برای جلوگیری از ورود ارتش کشورش به رفح در نوار غزه را رد کرده و بر عزم آن برای حمله به شهر رفح و نابودی مسلحان حماس در جنوب غزه تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی