تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
می‌خواهیم به زور و چماق بگوییم اگر شما یک کاری کردید با زور بوده نه به خاطر اینکه آدم خوبی هستید

جلودارزاده: اگر بگوییم با هرکسی بی‌حجاب بود این برخورد را بکنید، نابخردانه است

سهیلا جلودارزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات جنجالی یکی از نمایندگان مجلس درمورد جریمه مالی و کسر از حساب فرد بی‌حجاب و صحبت‌های علم‌الهدی درخصوص ورود مردم به صحنه، گفت: مسأله‌ای که به عقل و شعور انسان بستگی دارد با شلاق، چوب و فشار‌های رنگ و وارنگ تغییر نمی‌کند. باید با زبان آرام با آن‌ها صحبت کرد. این‌ها موضوعاتی نیست که بتوانیم با فشار، یک نفر را قانع کنیم. ما در طول این مدت ندیدیم کسی سوء‌استفاده کند یا مثلا پرده‌دری داشته باشد. حالا اگر بگوییم با هرکسی بی‌حجاب بود این برخورد را بکنید، نابخردانه است.

کد خبر: ۱۶۲۵۲۸
۱۲:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

جلودارزاده: اگر بگوییم با هرکسی بی‌حجاب بود این برخورد را بکنید، نابخردانه است

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مطمئن باشید زنی دوست ندارد که از مرز‌های عفت عبور کند، مسأله‌ای که به عقل و شعور انسان بستگی دارد با شلاق، چوب و فشار‌های رنگ و وارنگ تغییر نمی‌کند.

سهیلا جلودارزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب، در پاسخ به این سوال که اخیرا یکی از نمایندگان اصفهان از تصویب جریمه مالی برای افراد بی حجاب و کسر از حساب مالی آنان در لایحه حجاب و عفاف صحبت کرده است این نوع صحبت‌ها برای برخورد با بی حجابی در جامعه چه واکنشی در سطح جامعه به همراه دارد، گفت: این نوع صحبت‌ها اصلا جالب نیست. حالا که شرایط در حال آرام شدن است، دوباره این موضوع را مطرح می‌کنند که می‌خواهند چهار قطره جلب توجه کنند، یا برای رأی‌دهندگان متعصب‌شان، دوباره مقداری فضا را متشنج کنند. اما این کار‌ها فایده ندارد و بعضا مشکلات را به معضلات تبدیل می‌کند. این افراد باید این موضوع را فهمیده باشند، اما متأسفانه برخی از دوستان فهم خیلی جامعی از مسائل جامعه را ندارند.

جلودارزاده در مورد صحبت‌های علم‌الهدی که با انتقاد از عدم نتیجه طرح حجاب و عفاف در مجلس و دولت، از مردم درخواست کرده تا خودشان در صحنه حضور داشته باشند، گفت: شما به نکته خوبی اشاره کردید. من فکر می‌کنم اینکه مردم پای صحنه بیایند، این مسئله بار‌ها مطرح شده است. سوال اینجاست کدام صحنه؟ آیا مردم با دختر خودشان درباره یک موضوع فرهنگی مانند حجاب، به صورت چماقی برخورد کنند؟ مردم از نزدیک این رفتار را تجربه کردند و می‌دانند این کار درست نیست. مسأله‌ای که به عقل و شعور انسان بستگی دارد با شلاق، چوب و فشار‌های رنگ و وارنگ تغییر نمی‌کند. باید با زبان آرام با آن‌ها صحبت کرد. این‌ها موضوعاتی نیست که بتوانیم با فشار، یک نفر را قانع کنیم. آن فرد خودش خواست که این تجربه را داشته باشد. شکل درست، این است که مردم خودشان باید طرح کرده، خودشان هم باید تجربه کنند و اجباری هم در کار نباشد. ما در طول این مدت ندیدیم کسی سوء‌استفاده کند یا مثلا پرده‌دری داشته باشد. حالا اگر بگوییم با هرکسی بی‌حجاب بود این برخورد را بکنید، نابخردانه است.

جلودارزاده در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای عدم وجود دودستگی‌ها و عدم ایجاد شکاف بیشتر چیست و باید چه رفتاری صورت بگیرد، گفت: نباید دخالتی وجود داشته باشد. بگذارند زنان خودشان تجربه کنند. مطمئن باشید زنی دوست ندارد از مرز‌های عفت عبور کند و در این شرایط نامطلوب اجتماعی، وارد شود. اجازه بدهید خودشان تجربه کرده، انتخاب کنند و به عنوان یک کار خودکرده از آن لذت ببرند. ما می‌خواهیم حق انتخاب را از افراد بگیریم تا نتوانند لذت یک انتخاب خوب را در کار‌های خود داشته باشند. می‌خواهیم به زور و چماق بگوییم اگر شما یک کاری کردید با زور و چماق بوده نه به خاطر اینکه آدم خوبی هستید. شما آدم خوبی نیستید که انتخاب خوب داشته باشید. ما می‌خواهیم این کار را با آن‌ها انجام دهیم و این کار درست نیست.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی