تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در خاورمیانه چه خبر است

گرسنگی در سراسر غزه

در صد و‌ پنجاه و ششمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار مردم بی‌دفاع در غزه است.

کد خبر: ۱۶۲۴۴۵
۰۸:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ گرسنگی در سراسر غزه

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و پنجاه و ششمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۱۹:۴۸/ گرسنگی در سراسر غزه

در نتیجه ممانعت اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تایید کرد، گرسنگی سراسر نوار غزه را فراگرفته و وضعیت در شمال این باریکه بسیار حساس است، زیرا با وجود درخواست‌های مکرر، از کمک‌های زمینی جلوگیری می‌شود.

به نقل از العربیه، این نهاد در حساب خود رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت که رساندن کمک‌های بشردوستانه و آتش‌بس فوری در نوار غزه، دو امر مهم برای نجات جان افراد است.

این در حالی است که اسرائیل مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به ویژه به مناطق شمالی شده و کمک‌هایی که به جنوب نوار می‌رسد برای رفع نیاز‌های مردم با وجود بیش از ۱.۳ میلیون آواره از مناطق مختلف باریکه، کافی نیست.

سازمان برنامه جهانی غذا هفته گذشته اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل پس از سه ساعت انتظار از ورود اولین محموله غذایی این سازمان به شمال غزه جلوگیری کرد.

ساعت: ۱۷:۴۳/ حملات وحشیانه اسرائیل به جنوب لبنان

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی ویرانی گسترده برجای مانده از حملات اسرائیل به محله‌های مسکونی شهرک بلیدا در جنوب لبنان را نشان می‌دهد.

ساعت: ۱۲:۵۵/ شمار شهدای غزه از ۳۱ هزار فراتر رفت

به نقل از تسنیم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۱ هزار و ۴۵۰ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۲ هزار و ۶۵۴ نفر رسیده است.

ساعت: ۱۰:۵۱/ پیشنهاد آمریکایی برای وقفه در جنگ غزه

یک منبع حماس، یکشنبه ۲۰ اسفند به تلویزیون «العربیه» گفت، آمریکا پیشنهاد جدیدی را برای یک وقفه در جنگ غزه به طرف اسرائیلی ارائه خواهد داد که این پیشنهاد شامل جنبه‌های مثبت و منفی است.

این منبع افزود، پیشنهاد آمریکا شامل تسهیل عملیات امدادی، بازسازی بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها و بازگرداندن خدمات آب و برق به نوار غزه است.

به نقل از شبکه العربیه، او خاطرنشان کرد که در این پیشنهاد واشینگتن از اسرائیل و حماس خواسته است تا به آزادی کودکان، زنان و سالمندان اسیر از سوی طرفین متعهد باشند.

پیشنهاد جدید آمریکا همچنین بازگشت تدریجی آوارگان جنوب غزه به شمال آن را تضمین می‌کند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل حماس را متهم کرد که مانع رسیدن طرفین به آتش‌بس در نوار غزه قبل از آغاز ماه رمضان شده است.

ساعت: ۰۸:۳۰/ ادعای بایدن: نتانیاهو حق دفاع از اسرائیل را دارد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که نخست‌وزیر اسرائیل حق دفاع از این رژیم با کشتار مردم نوار غزه و به بهانه مقابله با حماس را دارد.

به نقل از فارس، بایدن در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی توضیح داد: به نظر من، نتانیاهو با وادار کردن جهان به مخالفت با آنچه در غزه انجام می‌دهد، بیشتر به اسرائیل آسیب می‌رساند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حماس به مطالبات خود پایبند است

ساعت: ۰۸:۲۲/ حماس: به مطالبات خود درباره آتش‌بس دائمی در غزه پایبندیم

وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از حسام بدران، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز شنبه نوشت که این جنبش به خواسته‌های خود برای آتش‌بس دائمی در نوار غزه که شاهد جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی است، پایبند است.

به نقل از ایسنا، این روزنامه نوشت رقابت برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه در زمانی حساس با نزدیک شدن به ماه رمضان در روز دوشنبه جاری در جریان است، در حالی که تنش‌ها در قدس اشغالی رو به تشدید است، جایی که ده‌ها هزار فلسطینی با وجود محدودیت‌های رفت و آمد به دنبال رسیدن به مسجد الاقصی هستند، مسجدی که تحت کنترل امنیتی صهیونیست‌ها قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی