تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

آتش بس در ماه رمضان دشوار است

در صد و‌ پنجاه و پنجمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، علی رغم اعتراف رسانه‌‌های آمریکا مبنی بر جان باختن شماری از فلسطینیان غزه در اثر افتادن صندوق‌های کمک‌های ارسالی واشنگتن بر سر اهالی غزه، فرماندهی ستاد کل مرکزی آمریکا، آن را تکذیب کرد.

کد خبر: ۱۶۲۳۹۳
۱۰:۰۳ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ هزینه بازسازی غزه مشخص شد

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و پنجاه و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۲۰:۲۶/ دیدار روسای موساد و سیا درباره تبادل اسرا

به نقل از ایسنا، رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند رئیس سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) و رئیس سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به منظور بررسی توافق درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی در یکی از کشور‌های منطقه باهم دیدار کردند.

«دیوید بارنیا» رئیس سرویس موساد و «ویلیام برنز» رئیس سیا در یکی از کشور‌های منطقه باهم دیدار کردند تا «تلاش‌های انجام شده درخصوص دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی را بررسی کنند».

بنابر گزارش وبگاه واللا، برنز، رئیس موساد را در جریان مذاکرات هفته گذشته خود با در مصر و قطر قرار داد. این دیدار پس از مذاکرات قاهره درباره تبادل اسرای غزه با حضور هیأت حماس و میانجیگران انجام می‌شود.

در این مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا نتیجه‌ای حاصل نشد و حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد.

مقام‌های حماس می‌گویند رژیم صهیونیستی به‌دنبال توافق نیست و در مسیر مذاکرات کارشکنی می‌کند.

ساعت: ۱۹:۱۸/ هزینه بازسازی غزه مشخص شد

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر با اشاره به این‌که نوار غزه شاهد یک فاجعه بزرگ و کشته شدن هزاران نفر است، هزینه مورد نیاز برای بازسازی این باریکه را به بیش از ۹۰ میلیارد دلار ارزیابی دارد.

به نقل از العربیه، السیسی در مراسم «روز شهید» با بیان این‌که گذرگاه رفح باز است و به دلیل دشواری‌های ورود زمینی به غزه از طریق هوایی کمک‌رسانی انجام می‌شود، تاکید کرد که مصر نمی‌تواند به فلسطینیان پشت کند و در ارتباط با حفاظت از آن‌ها و امداد‌رسانی به آ‌نها مسئول است.

رئیس جمهوری مصر در ادامه خاطرنشان کرد که قاهره از تلاش برای برقراری آتش‌بس و کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی در این باریکه تحت محاصره دریغ نخواهد کرد.

در بخش دیگری از سخنان خود السیسی تاکید کرد که مصر از افتادن به دست تروریسم و افراط‌گرایی که به تمام نقاط منطقه حمله‌ور شده، نجات یافته است. وی توضیح داد که تاریخ گذار مصر را به سوی صلح، امنیت و ثبات را به یاد خواهد آورد.

ساعت: ۱۹:۰۱/ گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و قطر

در تماس تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات دوجانبه و موضوع غزه و سایر تحولات منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این تماس تلفنی دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه ایران و قطر  گفتگو و بر ادامه روند رو به رشد روابط و پیگیری و اجرای توافقات رؤسای دو کشور تاکید کردند.

در این گفتگوی تلفنی طرفین آخرین تحولات غزه و ابتکارات مطرح برای توقف نسل‌کشی و محاصره انسانی را مورد بررسی قرار داده و بر افزایش تلاش‌ها و تحرکات سیاسی تاکید کردند.

ساعت: ۱۸:۵۱/ تظاهرات حمایت از مردم غزه در میلان ایتالیا

ساعت: ۱۳:۲۱/ حمله موشکی حزب الله به پایگاه ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان می‌گوید که اوایل امروز یک پایگاه ارتش اسرائیل را با موشک بورکان هدف قرار داده است.

به نقل از شبکه الجزیره، با این حال، ارتش اسرائیل مدعی شد که این موشک «در یک منطقه باز» در نزدیکی یفتاح، کیبوتص در شمال اسرائیل سقوط کرد. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که نیرو‌های اسرائیلی با حمله تلافی جویانه به سایت پرتاب در لبنان پاسخ دادند.

این حملات برون مرزی در پی حمله روز گذشته حزب الله به پنج مواضع اسرائیل انجام شد.

ساعت: ۱۱:۴۹/ نقاشی «لرد بالفور» تخریب شد

روز گذشته یک عضو فعال از گروه حامی فلسطینیان در دانشگاه کمبریج در اقدامی اعتراضی پس از اسپری کردن رنگ روی تابلوی عکس لرد بالفور وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا در قرن بیستم با جسمی نوک تیز قسمت‌هایی از نقاشی او را پاره کرد.

به نقل از تسنیم، این زن گفت: اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ میلادی منجر به پاکسازی قومی فلسطینیان شد و کاری کرد که سرزمین آن‌ها بدست اسرائیل بیفتد.

ساعت: ۱۱:۳۳/ آتش بس در ماه رمضان دشوار است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه ۱۹ اسفند گفت که دستیابی به توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه در آغاز ماه رمضان «دشوار» به نظر می‌رسد.

بایدن در اظهاراتی به خبرنگاران، افزود که نگران خشونت‌ها در اورشلیم شرقی بدون برقراری آتش‌بس است. از سوی دیگر حماس نیز اعلام کرد که از خواسته‌های خود برای آتش بس در غزه دست نمی‌کشد.

به نقل از العربیه، جنبش حماس که طرف اصلی مذاکرات غیر مستقیم با اسرائیل است، خواستار توقف همه جانبه عملیات نظامی اسرائیل در غزه و آغاز عملیات امدادرسانی، اسکان آوارگان و بازسازی مناطق جنگ‌زده شده است.

در همین حال روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داد که مقامات تل‌آویو در حال رایزنی برای تسلیح برخی غیرنظامیان در نوار غزه برای تامین امنیت کاروان‌های کمک‌رسانی عازم این باریکه هستند.

ساعت: ۰۹:۵۵/ کمک‌هایی که جان گرفت

به نقل از تسنیم، علی رغم اعتراف رسانه‌های آمریکا مبنی بر جان باختن شماری از فلسطینیان غزه در اثر افتادن صندوق‌های کمک‌های ارسالی واشنگتن بر سر اهالی غزه، فرماندهی ستاد کل مرکزی آمریکا، آن را تکذیب کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا دیروز جمعه به نقل از یک خبرنگار حاضر در صحنه و یک پزشک که تلفات را تایید کرده، گزارش داد که در نتیجه باز نشدن چتر نجات یکی از بسته‌های ارسالی و سقوط محتویات آن در یک منطقه مسکونی دستکم پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ کمک‌هایی که جان گرفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی