تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
کنعانی‌مقدم می‌گوید طرفداران «حکومت اسلامی» مجلس را در اختیار گرفتند

قالیباف نمی‌تواند رئیس مجلس شود

حسین کنعانی‌مقدم در یادداشتی با عنوان «کشمکش‌های اصولگرایی در مجلس دوازدهم» در اعتماد نوشت: به نظر می‌رسد، فراکسیون اکثریت در مجلس آینده وجود نداشته باشد و بعید است که قالیباف هم بتواند ریاست مجلس را در اختیار داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۲۲۴۰
۰۹:۳۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

قالیباف نمی‌تواند رئیس مجلس شود

دیدارنیوز: حسین کنعانی‌مقدم نوشت: در انتخابات فعلی عملا طرفداران حکومت اسلامی، جمهوری‌خواهان را کنار زده و گروه‌هایی که به دنبال حکومت اسلامی هستند، ارکان اصلی مجلس را در اختیار گرفته‌اند. بر این اساس زین پس با یک مجلس سوپرانقلابی مواجه خواهیم شد با تعریفی که خودشان مدنظر دارند.

«کشمکش‌های اصولگرایی در مجلس دوازدهم» عنوان یادداشت حسین کنعانی‌مقدم برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: سرنوشت مجلس دوازدهم چگونه تعیین می‌شود؟ چه کشاکش‌هایی در بطن این مجلس جاری و ساری خواهد شد؟ با توجه به تعدد لیست‌های اصولگرایان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، همچنین رقابت تنگاتنگ اصولگرایان با هم و با عنایت به این واقعیت که طیف‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو امکان حضور در انتخابات را پیدا نکردند، این فرصت برای برخی طیف‌های اصولگرا پیدا شد که میان خود زورآزمایی در انتخابات داشته و مرزبندی‌های خود با هم را نیز مشخص‌تر کنند.

طیفی که عمدتا به دنبال حکومت اسلامی است و برای تحقق آن حرکت می‌کند و طیفی که به دنبال تحقق جمهوری اسلامی با چارچوب‌های قانون اساسی است، مدت‌ها در مجلس در کشاکش‌های سیاسی و عقیدتی قرار داشتند، اما در انتخابات فعلی عملا طرفداران حکومت اسلامی، جمهوری‌خواهان را کنار زده و گروه‌هایی که به دنبال حکومت اسلامی هستند، ارکان اصلی مجلس را در اختیار گرفته‌اند. بر این اساس زین پس با یک مجلس سوپرانقلابی مواجه خواهیم شد با تعریفی که خودشان مدنظر دارند.

مبتنی بر این تغییرات به نظر می‌رسد، فراکسیون اکثریت در مجلس آینده وجود نداشته باشد و بعید است که قالیباف هم بتواند ریاست مجلس را در اختیار داشته باشد. آخرین داده‌ها هم حاکی از آن است که فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های اصلی در مجلس دوازدهم عمدتا در اختیار جناح سوپرانقلابی‌ها قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این کشاکش‌ها در مجلس ادامه پیدا کند.

با این روند بعید است بتوان کارآمدی خاصی را از مجلس توقع داشت. در صورتی که ائتلافی میان طیف‌های مختلف شکل بگیرد احتمال بهبود عملکرد وجود دارد در غیر این صورت احتمالا کشمکش‌های بسیاری بر سر کسب کرسی‌های بیشتر در مجلس شکل خواهد گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی