تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ادعای گروسی درمورد تاسیسات هسته‌ای ایران

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران خبر داد و مدعی شد: «هیچ پیشرفتی درباره تحقیقات درمورد تاسیسات هسته‌ای مخفی ایران حاصل نشده است.»

کد خبر: ۱۶۲۲۱۰
۱۷:۲۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

ادعای گروسی درمورد تاسیسات هسته‌ای ایران

دیدارنیوز: نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دوشنبه ۱۴ اسفند، در مقر این آژانس در وین آغاز به کار کرد.

به نقل از العربیه، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از بیانیه آغازین این نشست، به مسائل پادمانی باقی‌مانده ناشی از تعهدات ایران و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور پرداخت.

در این بیانیه، گروسی با اشاره به اینکه اگرچه سطح اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد، اندکی کاهش یافته؛ مدعی شد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران همچنان در حال افزایش است.

بر اساس بیانیه گروسی آژانس تداوم دانش خود در ایران را در رابطه با تولید و موجودی سانتریفیوژها، روتور‌ها و بیلوزها، آب سنگین و کنسانتره سنگ اورانیوم از دست داده است.

به ادعای گروسی ایران سه سال است که اجرای پروتکل الحاقی خود را به طور موقت متوقف کرده و بر همین اساس از زمانی که آژانس قادر به دسترسی تکمیلی در ایران بوده، سه سال می‌گذرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که در حل و فصل مسائل پادمان باقی مانده هیچ پیشرفتی دیده نمی‌شود و ایران توضیحات فنی معتبری برای حضور ذرات اورانیوم با منشا انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه نکرده است.

او در این بیانیه در رابطه با اظهارات علنی که در ایران در مورد توانایی‌های فنی این کشور برای تولید تسلیحات هسته‌ای مطرح می‌شود، اذعان می‌کند که این تنها نگرانی او را در مورد صحت و کامل بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران افزایش می‌دهد.

او با ادعای اینکه ایران به طور یکجانبه اجرای بیانیه مشترک را متوقف کرده، اضافه کرد که این توقف در آنچه که ایران به پایبندی خود با آژانس توافق کرده است باعث ایجاد شک و تردید خواهد کرد.

گروسی در ادامه از اینکه ایران هنوز تصمیم خود برای پس گرفتن چندین بازرس با تجربه آژانس را لغو نکرده است عمیقا ابراز تاسف کرد.

او گفت «به طور جدی نگران هستم که ایران به طور یکجانبه اجرای بیانیه مشترک را متوقف کرده است، که این شک و تردید را ایجاد می‌کند که ایران به آنچه ما توافق کرده‌ایم پایبند بماند.»

گروسی در این بیانیه افزود که ایران نیازمند اجرای کد اصلاحی ۳.۱ است که خود نیز یک تعهد قانونی برای ایران است. به گفته او این مسائل پادمانی باقیمانده ناشی از تعهدات ایران ذیل توافقنامه پادمان جامع است و باید حل و فصل شود تا آژانس در موقعیتی باشد که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح آمیز است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تاکید مجدد بر اینکه تنها راه رسیدگی به نگرانی‌ها در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، تعامل سازنده و معنادار است، بار دیگر از ایران خواست که به طور کامل و بدون ابهام با آژانس همکاری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی