تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سیل کم‌سابقه در سیستان و بلوچستان؛ سد زیردان نبود، جنوب استان زیر آب می‌رفت

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب با اشاره به سیل کم‌سابقه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صد‌ها برابر شرایط فعلی بود.

کد خبر: ۱۶۲۰۶۲
۱۹:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

سیل کم‌سابقه سیستان و بلوچستان

دیدارنیوز: سخنگوی صنعت آب گفت: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ی مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صد‌ها برابر شرایط فعلی بود.

عیسی بزرگ‌زاده با اشاره به بارندگی کم‌سابقه‌ی سیستان و بلوچستان در یک هفته‌ی اخیر اظهار کرد: بارندگی در بالادست سبب شده تا جریان آب رودخانه‌های منطقه در هر ثانیه از ۲ میلیون لیتر در هر ثانیه عبور کند، برای مثال جریان رودخانه‌ی کاجو در بالادست به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در ثانیه رسید.

سخنگوی صنعت آب ادامه داد: برای درک میزان این سیلاب در رودخانه‌ی کاجو کافی است بدانید این آب در هر ثانیه معادل ۱۴ هزار بشکه نفت، حجم دارد و می‌تواند در کمتر از سه دقیقه، گنجایش غول‌پیکرترین کشتی نفت‌کش دنیا را پر از آب کند.

وی ادامه داد: از جمله ماموریت‌های یک سد در منطقه عملکرد در زمان سیلاب است به نحوی که آب را در خود ذخیره کرده و به صورت تنظیم‌شده در پایین‌دست رها کند.

بزرگ‌زاده با اشاره به عملکرد سد زیردان در سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در هر ثانیه رودخانه‌ی کاجو به کمک سد زیردان کنترل و جریان ثابت ۵۰۰ هزار متر مکعبی در پایین‌دست رها شد که متناسب با رفیت رودخانه بود.

وی افزود: اگر سد زیردان وجود نداشت اضافه حجم ۱۷۰۰ متر مکعبی کلیه‌ی مناطق پایین‌دست در جنوب استان سیستان و بلوچستان را زیر آب فرو می‌برد و میزان خسارت‌های مالی و جانی صد‌ها برابر شرایط فعلی بود.

سخنگوی صنعت آب گفت: آب‌گرفتگی‌هایی که در پایین‌دست شاهد آن هستیم به دلیل بارندگی در خود منطقه است، توجه کنید همین سامانه‌ی بارشی در بندر گوادر پاکستان فاجعه به بار آورد و به کشته‌شدن ده‌ها تن ختم شد.

بزرگ‌زاده تاکید کرد: خوشبختانه سیلاب سیستان و بلوچستان تا کنون خسارت جانی نداشته و دستگاه‌های دولتی و مردمی مشغول رفع آب‌گرفتگی روستا‌ها هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی