تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس مطرح کرد

دست مردم را می‌بوسم تا در انتخابات شرکت کنند

منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس با بیان اینکه بهترین راه برای تغییر وضع موجود از مسیر صندوق رای است، گفت: من دست مردم را می‌بوسم تا در انتخابات شرکت کنند، زیرا نرخ مشارکت مهم است من تمایل دارم نرخ مشارکت بالای ۶۰ درصد باشد و من رای هم نیاورم، زیرا منافع ملی برای من بسیار مهمتر است.

کد خبر: ۱۶۱۹۸۴
۰۹:۵۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

دست مردم را می‌بوسم تا در انتخابات شرکت کنند

دیدارنیوز: منصور حقیقت‌پور در نشست برخی اعضای صدای ملت با بیان اینکه برخی گروه‌های سیاسی اعلام کرده‌اند که خواهان ادامه وضع موجود هستند، اظهار کرد: ما نسبت به وضع موجود انتقاد داشته و به صورت جدی اعلام می‌کنیم وضع موجود کشور در تراز مردم ایران نیست. ما معتقدیم مردم ایران شایسته بهترین مدیران، تدابیر و قوانین هستند.

بهترین راه برای تغییر وضع موجود از مسیر صندوق رای است

وی افزود: ما معتقدیم باید با مردم که همه نوع فداکاری برای نظام کرده‌اند کریمانه‌تر برخورد شود و عزت و کرامت مردم را افزایش یابد. ما معتقدیم کشور ظرفیت فراوانی دارد و معتقدیم می‌توان شرایط موجود را که مناسب نیست تغییر دهیم و بهترین، معقول‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای تغییر، تغییر از مسیر صندوق رای است.

حقیقت‌پور ادامه داد: برخی از دلسوزان نظام با گرایش‌های سیاسی مختلف در لیست صدای ملت جمع شده و امید دارند که مردم آن‌ها را انتخاب کنند تا از مسیر مجلس بتوانیم تغییرات را دنبال کنیم. معتقدیم مجلس موفق نشده نقش خود را درست ایفا کند، اما احساس می‌کنیم می‌توانیم مجلسی مستقل ایجاد کنیم که در راس امور باشد. امروز مجلس صدای ملت نیست بلکه صدای جریان خاص است. ما می‌خواهیم گوش شنوایی برای ملت باشیم و صدای آن‌ها را بشنویم.

در مسائل اقتصادی و معیشتی چالش داریم

او درباره برنامه‌های لیست صدای ملت برای حل مشکلات کشور گفت: ما در مسائل اقتصادی و معیشتی چالش داریم. اگر دولت می‌توانست برنامه‌های اعلامی خود را اجرا کند با مشکل مواجه نمی‌شدیم. مجلس قطعا می‌تواند برای حل مشکلات اقتصادی موثر باشد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: مجلس نهم به مساله برجام ورود کرد. برجام تصویب شد، اما یک رئیس‌جمهور در آمریکا آن را نقض کرد. اما دولت آن کشور که تغییر کرد آن‌ها اعلام کردند که آماده اهدای برجام هستند. اما این اتفاق نیفتاد و بابت آن روزی ۵۰۰ میلیون دلار خسارت به کشور وارد می‌شود. جریانی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد دولت وارد مساله برجام شده و مذاکره کند.

۱۴۵ نماینده ادوار رد صلاحیت شده‌اند

حقیقت‌پور گفت: من مستقل و آزاد وارد لیست صدای ملت شده‌ام. اما اگر قرار است محبوبیت‌سنجی و مقایسه‌ای بین جریان‌ها شود باید ملاک صندوق رای باشد و شرایط هم نباید نامتقارن باشد. نباید یک جریان دوپینگ کند، اما در مقابل دست و پای یک جریان بسته شود. یک جریان نشست چهار هزار نفری برگزار کرد و به کسی هم جواب نداد چرا میتینگ انتخاباتی برگزار کرده است. چون آن زمان هنوز فرصت تبلیغات نبود.‌ ای کاش جریان حدادعادل یا پایداری تنها و بدون کمک می‌آمد تا بعد وزن‌کشی می‌کردیم. ۱۴۵ نماینده ادوار رد صلاحیت شده‌اند. من گفتم اگر این ۱۴۵ نفر تایید می‌شدند من قول می‌دادم پنج میلیون رای به آرای انتخابات اضافه کنم.

دست مردم را می‌بوسم تا در انتخابات شرکت کنند

او در پایان این نشست گفت: من دست مردم را می‌بوسم تا در انتخابات شرکت کنند، زیرا نرخ مشارکت مهم است من تمایل دارم نرخ مشارکت بالای ۶۰ درصد باشد و من رای هم نیاورم، زیرا منافع ملی برای من بسیار مهمتر است. ما دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم. چند لیست هم داریم که می‌خواهند وضع موجود را ادامه دهند. اگر به وضع موجود راضی هستند به آن‌ها رای دهند، اما اگر دنبال تغییر هستند به ما رای دهند، زیرا ما دنبال تغییر و حاکمیت عقلانیت در کشور هستیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی