تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حسینعلی سعدی مطرح کرد

راه‌حل مشکلات عدم حضور در انتخابات نیست

آیت الله حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس سابق دانشگاه امام صادق با بیان اینکه راه حل مشکلات عدم حضور در انتخابات نیست، گفت: راه درمان عدم مشارکت نیست؛ چراکه عدم حضور دردی را دوا نمی‌کند. باید شبهات را طیف بندی کرد و درباره شبهات هر حوزه‌ای را با یک منطق و ادبیاتی خاص صحبت کرد تا افراد اقناع شوند که راه حل مشکلات عدم حضور در انتخابات نیست.

کد خبر: ۱۶۱۹۷۳
۰۸:۲۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

راه‌حل مشکلات عدم حضور در انتخابات نیست

دیدارنیوز: آیت الله حسینعلی سعدی معتقد است که «مشارکت پایین در انتخابات»، آرزویی است که دشمن در قالب تحلیل بیان می‌کند.

به نقل از ایسنا، حسینعلی سعدی درباره انتخابات ۱۱ اسفند و القا حس مشارکت پایین مردم در انتخابات از سوی رسانه‌های معاند، اظهار کرد: بخشی از این صحبت‌ها که با عنوان تحلیل به افکار عمومی تزریق می‌شود، تحلیل نیست؛ بلکه این افراد آرزوی خود را به عنوان تحلیل بیان می‌کنند.

مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند مشارکت خوبی است

این استاد تمام دانشگاه با بیان اینکه ما حرکت رو به بالا و رو به جلویی در سیر مشارکت سیاسی در انتخابات داشته‌ایم، توضیح داد: رسانه‌های آن طرف مرز می‌گویند ایرانی‌ها تصمیم گیری در دقیقه ۹۰ دارند. مباحثی که درباره میزان مشارکت هم بیان می‌کنند آرزوی خودشان و نه تحلیل است. به نظرم مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند مشارکت خوبی است. آن‌ها پیش بینی خود را بیان می‌کنند که مشارکت پایین است؛ اما این پیش بینی بر پایه کدام یا مطالعات توصیفی و پیمایشی است؟ آن‌ها فقط آرزوی خود را در قالب توصیف بیان می‌کنند. به نظرم مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند خوب خواهد بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال با تاکید بر اینکه معدل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را باید از معدل مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تفکیک کرد، خاطرنشان کرد: در چهل سال گذشته بخشی از تصویری که رسانه‌های معاند از معدل مشارکت در ادوار انتخابات مجلس درست می‌کنند بر مبنای قیاس آن با انتخابات ریاست جمهوری است. درواقع مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را معیار سنجش مشارکت در انتخابات مجلس قرار می‌دهند. درحالی که مشارکت در همه ادوار مجلس نسبت به انتخابات ریاست جمهوری کمتر بوده است.

رئیس سابق دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: اقتضائات هر انتخاباتی متفاوت است و باید این امر را در نظر داشت. پیش بینی و تحلیل من این است که بر اساس معدل حضور در مجلس، معدل مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند با عیار خوب و قابل قول خواهد بود.

راه حل مشکلات عدم حضور در انتخابات نیست

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به اینکه طیفی از مردم گرچه در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ اما به اصول اولیه جمهوری اسامی اعتقاد دارند، برای جلب مشارکت آن طیف چه باید کرد؟ توضیح داد: باید چند طیف را از هم جدا کرد. عده‌ای از مردم کسانی هستند که انتقاد و گلایه دارند. به نظر می‌آید باید با این‌ها با ادبیات دیگر و منطق دیگری صحبت شود. باید بیان کرد که راه درمان عدم مشارکت نیست؛ چراکه عدم حضور دردی را دوا نمی‌کند. باید شبهات را طیف بندی کرد و درباره شبهات هر حوزه‌ای را با یک منطق و ادبیاتی خاص صحبت کرد تا افراد اقناع شوند که راه حل مشکلات عدم حضور در انتخابات نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی