تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در دیدار امیرعبداللهیان با کمیسیر عالی حقوق بشر مطرح شد

سازمان ملل به اسرائیل و آمریکا هشدار دهد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک در ژنو، با وولکر ترک کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار گفت لازم‌ است سازمان ملل در رابطه با تکرار شرایط فاجعه بار شمال غزه در رفح بطور جدی به اسرائیل و نیز آمریکا هشدار دهد.

کد خبر: ۱۶۱۹۶۸
۲۰:۱۲ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان

دیدارنیوز: امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از تلاش‌های سازنده وولکر ترک در خصوص فلسطین و نیز اهتمام وی به مشورت‌های مشترک تشکر کرد.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه نقض سیستماتیک حقوق بشر در غزه به فاجعه قرن تبدیل شده است، خواستار اقدام جدی و مؤثر برای توقف این فاجعه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد دوگانه برخی کشور‌ها در موضوع حقوق بشر را غیرسازنده توصیف کرد. وی توجه به بحران انسانی و وجود ۶۰۰ هزار انسان در مناطق جنگ زده شمال غزه را موضوعی فوری توصیف کرد. همچنین وضعیت در رفح را در آستانه تبدیل شدن به یک فاجعه جدید انسانی دانست و نسبت به تکرار شرایط فاجعه بار شمال غزه در رفح هشدار داد.

امیرعبداللهیان گفت لازم‌ است سازمان ملل در این رابطه بطور جدی به اسرائیل و نیز آمریکا هشدار دهد.

امیرعبداللهیان تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را در چارچوب مسؤولیت شورای حقوق بشر سازمان ملل دانست و گفت نباید اجازه داد که سازمان ملل در نتیجه وضعیت غزه بی اعتبار شود.

وولکر ترک ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و فرصت فراهم آمده برای مشورت‌های مشترک، نسبت به آن‌چه در غزه و نیز کرانه غربی جاری است، ابراز تأسف و نگرانی کرد.

او ضمن تشریح تلاش‌های خود و سازمان ملل در خصوص فلسطین و وضعیت غزه، از نتایج حاصله برغم تلاش‌های بعمل آمده اظهار ناخرسندی کرد و گفت به تلاش‌ها برای کاهش بحران در غزه و کرانه غربی و ایجاد آرامش در منطقه ادامه خواهد داد.

ترک با اشاره به اینکه بحران فلسطین راه حل نظامی ندارد، بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای این بحران تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی