تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مکرون می‌گوید روسیه نباید در این جنگ پیروز میدان باشد

گام‌های جدید برای حمایت از اوکراین

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، با اعلام گام‌های جدید برای حمایت از اوکراین در نبردش با روسیه، گفت که اعزام نیرو‌های زمینی غربی در راستای تحقق هدف اروپا برای شکست مسکو، نامحتمل است.

کد خبر: ۱۶۱۹۳۸
۱۲:۰۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

احتمال اعزام نیروهای نظامی غربی به اوکراین

دیدارنیوز: همایش بین‌المللی در پاریس با مشارکت بیش از ۲۰ نفر از سران اروپا برای حمایت از اوکراین پایان یافت.

مکرون در سخنرانی در پایان کنفرانس بین‌المللی با مشارکت بیش از بیست نفر از سران اروپایی در حمایت از اوکراین، ضمن ارائه تصویری تاریک از روسیه، تاکید کرد که مواضع مسکو در داخل و میدان جنگ، «تهاجمی‌تر» شده است.

به نقل از العربیه، مکرون گفت: «بر این باوریم که شکست روسیه برای امنیت و ثبات اروپا، ضروری است و روسیه نه تنها در اوکراین بلکه به طور کلی موضع تهاجمی‌تری از خود نشان می‌دهد».

او خاطرنشان کرد که اگرچه در مورد اعزام نیروی زمینی غربی به اوکراین «اجماعی» وجود ندارد، ولی «هیچ چیزی را نباید از نظر دور داشت. ما هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه نتواند در این جنگ پیروز شود».

مکرون از ایجاد یک ائتلاف جدید برای تأمین «موشک‌ها و بمب‌های میان‌برد و دوربرد» برای اوکراین سخن گفت.

رئیس جمهوری فرانسه افزود که «اجماع گسترده‌ای برای انجام اقدامات بیشتر به‌شکلی سریع‌تر وجود دارد و نباید هیچ‌چیزی در راستای تحقق هدف ما را از نظر دور داشت. روسیه نباید در این جنگ پیروز میدان باشد».

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان از جمله ۲۰ رئیس جمهوری و نخست‌وزیران حاضر در کنفرانس بودند که طی آن ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین سخنرانی ویدیویی داشت.

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا و همچنین نمایندگانی از آمریکا و کانادا نیز در این مراسم شرکت کردند.

مقامات غربی اذعان کردند که روسیه ممکن است با توجه به إتمام ذخایر تسلیحاتی و مهمات طرف اوکراینی در سال ۲۰۲۴، به برتری نظامی دست یابد.

شکست‌های اوکراین

درهمین راستا، اوکراین دوشنبه از عقب‌نشینی از منطقه لاستوچکین در شرق این کشور که روسیه کنترل آن را اعلام کرد، خبر داد که شکست دیگری برای نیرو‌های اوکراینی پس از سقوط آودیوکا است.

رستم اومیروف، وزیر دفاع اوکراین یکشنبه با اعلام این که نیمی از کمک‌های نظامی وعده‌داده شده غرب به کی‌یف با تأخیر تحویل داده شد، خاطرنشان کرد که «اعلام تعهد به معنای تحویل سلاح نیست».

۳۱ هزار سرباز اوکراینی کشته شدند

از سویی زلنسکی در اظهاراتی که میزان زیان‌های انسانی به اوکراین را فاش کرد، گفت که ۳۱ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه کشته شدند.

پیامی روشن به پوتین

یکی از مقامات ریاست جمهوری فرانسه گفت که این نشست باید هرگونه «برداشت درخصوص فروپاشی اوضاع» پس از شکست‌های اخیر اوکراین در عرصه جنگ را نقض کند.

این مقام گفت: «در صدد ارسال پیامی روشن به پوتین هستیم که او بر اوکراین مسلط نخواهد شد». به‌گفته او حتی اگر ارسال کمک‌های جدید برای اوکراین اعلام نشود، حاضران در این نشست راه‌های انجام امور به شکلی بهتر و کارسازتر را بررسی خواهند کرد.

تکیه بر کمک‌های آمریکا

زلنسکی یکشنبه با این بیان که کشورش برای پیروزی، «متکی» به حمایت غرب است، افزود که مقامات امریکایی می‌دانند، اوکراین نیازمند موافقت کنگره با کمک‌های جدید، ظرف یک ماه است.

همزمان دیبرا کاگان، دیپلمات پیشین آمریکا که هم‌اکنون عهده‌دار منصب مشاور ارشد در مراکز اوراسیا وابسته به شورای آتلانتیک است، خاطرنشان کرد اگر غرب تسلیحاتی نظیر جنگنده‌های «اف-۱۶» یا موشک‌های «تورس» آلمانی را دراختیار اوکراین گذاشته بود، اکنون شاهد وضعیت کاملا متفاوتی در جنگ بودیم.

این درحالی است که شولتز، در همایش خبرگزاری آلمانی «دی‌بی‌ای»، در دفاع از موضع کشورش در خصوص تامین موشک‌های «تورس» برای اوکراین تاکید کرد با توجه به دوربرد بودن این موشک‌ها، آلمان نگران است از آن‌ها برای هدف قرار دادن مرکزی در عمق روسیه استفاده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی