تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

در دیدار وزرای خارجه ایران و فنلاند چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در  ادامه فعالیت‌های دیپلماتیک خود در ژنو، با ایلنا والتونن وزیر خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: ۱۶۱۹۱۱
۲۰:۳۱ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

در دیدار وزرای خارجه ایران و فندلاند چه گذشت؟

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه فعالیت‌های دیپلماتیک خود در ژنو، با همتای فنلاندی خود دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فنلاند را تبریک گفت و با اشاره به علاقمندی ایران برای ارتقای روابط دو کشور به بهترین سطح، بر آمادگی برای تدوین نقشه راهی مشترک به این منظور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان به برخی فرصت‌های مشترک برای همکاری دوجانبه و دارای منافع مشترک از جمله همکاری میان شرکت‌های دانش بنیان دو کشور و همکاری در زمینه کشاورزی اشاره کرد و با استقبال از همکاری‌های پارلمانی دو کشور، پیشنهاد کرد جلسات مشورت‌های سیاسی میان دو کشور در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه دو کشور برگزار گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بحران غزه و کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که ۷۰ درصد از آنان زنان و کودکان هستند، گفت متأسفانه با توجه به سیاسی شدن موضوع حقوق بشر، برخی کشور‌های مدعی حقوق بشر اجازه نداده‌اند که در خصوص این همه کشتار وحشتناک، کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

والتونن، وزیر خارجه فنلاند نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از دعوت بعمل آمده جهت سفر به ایران تشکر کرد و از تداوم گفتگو با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مورد اهتمام مشترک استقبال کرد. وی وضعیت نگران کننده انسانی در غزه را نگرانی مشترک دو کشور توصیف کرد و گفت ما معتقد به تداوم تلاش برای پیشگیری از یک تراژدی انسانی هستیم.

در این دیدار همچنین برخی از موضوعات دوجانبه سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. دو طرف از تداوم گفتگو‌های مشترک استقبال کردند.

در دیدار وزرای خارجه ایران و فندلاند چه گذشت؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی