تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پس از حملات امروز رخ داد

حزب‌الله تلافی کرد؛ پرتاب ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل

حزب الله لبنان روز دوشنبه اعلام کرد که در انتقام‌جویی از حملات مرگبار اسرائیل به شرق لبنان، رگباری از راکت را به سوی یک پایگاه نظامی اسرائیل شلیک کرده است.

کد خبر: ۱۶۱۹۰۸
۱۹:۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

حزب‌الله تلافی کرد؛ پرتاب ۶۰ راکت کاتیوشا به سمت اسرائیل

دیدارنیوز: حمله اسرائیل یکی از عمقی‌ترین حملات به داخل خاک لبنان از زمان آغاز جنگ چهار ماه پیش در نوار غزه است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های این گروه «در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نزدیکی شهر بعلبک» پایگاهی را در بلندی‌های جولان اشغالی با «۶۰ راکت کاتیوشا» هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل ساعاتی پیش از این اعلام کرد که نیروی هوایی این ارگان نظامی روز دوشنبه به اهداف حزب‌الله «در عمق خاک لبنان» حمله کرده است.

ساکنان محلی از انفجار‌هایی در نزدیکی شهر بعلبک در شمال شرقی لبنان خبر دادند. یک مقام حزب الله گفت که دست‌کم دو نفر بر اثر حملات اسرائیل کشته شدند.

قبل از آن، حزب‌الله لبنان اعلام کرده بود که پدافند هوایی آن توانسته است یک پهپاد اسرائیلی را سرنگون کند.

این زد و خورد‌های متوالی می‌توانند ظرفیت این را داشته باشند که تنش‌ها در امتداد مرز لبنان با اسرائیل را افزایش دهند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه وعده داده بود که حتی در صورت رسیدن به توافق آتش‌بس با حماس در نوار غزه، اما باز هم حملات علیه حزب‌الله لبنان را افزایش می‌دهد.

حزب الله، اما اعلام کرده است که در صورت توقف حملات اسرائیل به غزه و حصول یک توافق آتش‌بس در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی حملات روزانه خود را علیه مواضع اسرائیل متوقف خواهد کرد.

با این حال، وزیر دفاع اسرائیل با تاکید بر تداوم حملات نظامی کشورش به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان مدعی شد: «هرکسی که فکر می‌کند آتش‌بس موقت برای غزه در جبهه شمالی نیز اعمال خواهد شد، در اشتباه است.»

وی افزود: «فارغ از آنچه در جبهه جنوبی در جریان است ما حملات را تا زمان رسیدن به اهداف خود ادامه خواهیم داد.»

به گفته گالانت هدف اصلی اسرائیل عقب راندن حزب‌الله از مرز‌های شمالی این کشور است؛ چه از راه زور و چه از طریق دیپلماسی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی