تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای زلنسکی درباره حملات جدید روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، دو سال پس از تجاوز نظامی ارتش پوتین به خاک کشورش مدعی شد که روسیه تابستان امسال حملات جدیدی علیه اوکراین آغاز می‌کند.

کد خبر: ۱۶۱۸۷۳
۱۰:۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

ادعای زلنسکی درباره حملات جدید روسیه

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت ارتش روسیه قصد دارد در اواخر بهار یا اوایل تابستان تهاجم جدیدی علیه کشورش آغاز کند، اما تاکید کرد کی‌یف آماده مقابله با حمله مسکو است.

به گزارش «رویترز»، زلنسکی در جریان یک کنفرانس خبری در کی‌یف گفت برای اوکراین و متحدان غربی آن مهم است که همچنان متحد بمانند، و افزود اوکراین طی دو ماه آینده با تهاجم جدید روسیه در موقعیت دشواری خواهد بود.

زلنسکی به خبرنگاران گفت: «روسیه اگر بتواند، ضدحمله خود را در ابتدای تابستان یا انتهای بهار آغاز خواهد کرد. آن‌ها الان دارند آماده می‌شوند. به باور من، ما برای حمله آن‌ها آماده خواهیم بود. حمله آن‌ها که از ۸ اکتبر آغاز شده است، هیچ نتیجه‌ای برای‌شان نداشته است.»

به نقل از العربیه، اوکراین روز شنبه وارد دومین سال آغاز جنگ خود با روسیه شد. رئیس‌جمهوری این کشور گفت اطمینان دارد که کنگره ایالات متحده به زودی مجموعه‌ای جدید از کمک‌های نظامی و مالی را برای کی‌یف تصویب می‌کند، و تاکید کرد اوکراین طی یک ماه آینده به این کمک‌ها نیاز دارد.

به گفته رویترز، تصرف شهر استراتژیک آودیوکا در شرق اوکراین توسط نیرو‌های روسی، که منجر به عقب‌نشینی نیرو‌های اوکراینی شد، بزرگترین پیروزی روی زمین روسیه از ماه مه ۲۰۲۳ بود، و اوکراین را در تنگنا قرار داد.

زلنسکی گفت متحدان غربی اوکراین می‌دانند که کی‌یف تا حداکثر یک ماه دیگر به پشتیبانی نیاز دارد، و افزود که درباره چشم‌انداز دریافت موشک‌های دوربرد از شرکای غربی «احساس مثبت» دارد.

زلنسکی درباره راهبرد جنگی در صورت تهاجم جدید روسیه گفت کی‌یف «برنامه مشخص» برای مقابله با نیرو‌های روسی دارد، اما جزئیات آن را نمی‌تواند فاش کند چرا که ممکن است نیرو‌های اوکراینی را به خطر بیندازد.

به گفته رئیس‌جمهوری اوکراین: «برنامه‌ای وجود دارد، و جزئیات آن هم مشخص است، ولی من نمی‌توانم آن‌ها را به شما بگویم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی