تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه

ترامپ در کارولینای جنوبی «هیلی» را شکست داد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا رقیب خود نیکی هیلی را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی شکست داد.

کد خبر: ۱۶۱۸۲۰
۰۹:۰۱ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

ترامپ در کارولینای جنوبی «هیلی» را شکست داد

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور توانست رقیب خود نیکی هیلی را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی شکست دهد.

با شمارش ۹۲.۴۷ درصد آرا، ۶۰.۱ درصد به دونالد ترامپ و ۳۹.۲ درصد به نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل رای دادند.

روزنامه گاردین می‌نویسد پس از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت‌های آیووا، نیوهمپشایر و نوادا، ترامپ این بار در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شد.

انتخابات مقدماتی بعدی هر ۲ حزب جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار است در تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند) در ایالت میشیگان برگزار شود؛ ایالتی که جوامع مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی آن بار‌ها با راه‌اندازی پویش‌هایی تهدید کرده‌اند که به دلیل موضع جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال جنگ غزه به او رای نخواهند داد.

پیش از انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی، دونالد ترامپ در نشست سالانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» ضمن انتقاد شدید از جو بایدن، گفت: به دلیل زوال عقلی و سوابق کاری بایدن، اگر او مجددا رئیس‌جمهور شود، تمام موسسات آمریکایی فرو خواهند پاشید.

نیکی هیلی که پیشتر وعده داده بود در انتخابات کارولینای جنوبی که «ایالت مورد علاقه» او است، پیروز خواهد شد، این بار هم رای کافی را در برابر رقیبش کسب نکرد. او دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را «آشفته» و خود این رئیس‌جمهور سابق را فردی «سمی» می‌خواند.

دونالد ترامپ سخنرانی پیروزی خود را در کلمبیا، مرکز و دومین شهر بزرگ ایالت کارولینای جنوبی عنوان کرد و گفت: تا به حال حزب جمهوری‌خواهان را به این اندازه متحد ندیده‌ام. کشور ما مجددا مورد احترام قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی