تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هشدار روسیه درباره رویارویی نظامی احتمالی در اروپا

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کرد نه تنها اوکراین، بلکه کل اروپا در معرض خطر تبدیل شدن به سکوی پرشی برای رویارویی نظامی است و ایالات متحده این قاره را به چنین وضعیتی می‌کشاند.

کد خبر: ۱۶۱۷۶۲
۱۰:۲۳ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

هشدار روسیه درباره رویارویی نظامی احتمالی در اروپا

دیدارنیوز: نماینده روسیه نسبت به رویارویی نظامی احتمالی در اروپا هشدار داد.

نبنزیا گفت: "امروز نه تنها اوکراین، بلکه کل اروپا بار دیگر در معرض خطر تبدیل شدن به سکوی پرشی برای رویارویی نظامی است که شما را از آن سوی اقیانوس به آن می‌کشانند. آیا مردم کشور‌های اروپایی به این نیاز دارند؟ من می‌خواهم باور کنم که چنین نیست؟"

به گفته وی، نظرسنجی‌های عمومی انجام شده در ماه ژانویه در ۱۲ کشور اروپایی نشان می‌دهد که تنها ۱۰ درصد اروپایی‌ها معتقدند اوکراین می‌تواند روسیه را شکست دهد.

نماینده دائم روسیه خاطرنشان ساخت: "کشاورزان اروپایی شورش می‌کنند و نمی‌خواهند بازار‌های کشاورزی را به دلیل دامپینگ صادرکنندگان اوکراینی از دست بدهند. فیلم‌هایی از رسوایی‌ها در مرز لهستان و اوکراین، جایی که مرزبانان لهستانی از عبور کامیون‌های اوکراینی حامل غلات خودداری می‌کنند، به طور گسترده پخش می‌شود. بدیهی است که اکنون هیچگونه "آینده اروپایی" برای اوکراین کاملاً فاسد و جنایتکار با مردم فقیر، که رهبری دست نشانده کنونی آن را از "انبار غله تمام شوروی" به این حالت تبدیل کرده، وجود ندارد."

او افزود که به اوکراین از زمان به دست آوردن استقلال رسمی، نقش نامناسب سکوی پرش بر ضد روسیه داده شده است.

نماینده روسیه در پایان گفت در سال ۲۰۰۴، در واقع اولین کودتای ضد قانون اساسی سازماندهی شده توسط غرب در اوکراین صورت گرفت که در نهایت مردم از آن حمایت نکردند. در آن زمان غرب شروع به آماده سازی کودتا به گونه‌ای کرد که دیگر این کودتا با مشکل روبرو نشود تا اپوزیسیون میهن‌پرستان این کشور برای همیشه نابود شود. در همه سال‌های پس از کودتای میدان در اوکراین چنین وضعی وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی