تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.
در خاورمیانه چه خبر است

حماس: اسرائیل از تعهدات خود شانه خالی کرد

در صد و‌ چهل و یکمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، بمباران سنگین نوار غزه ادامه دارد و برزیل از تل‌آویو خواسته که نسل‌کشی در غزه را متوقف کند.

کد خبر: ۱۶۱۷۴۹
۰۸:۴۴ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ انتقاد اردوغان از غربی‌ها

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و‌ چهل و یکمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید:

ساعت: ۱۸:۵۵/ حماس: اسرائیل از تعهدات خود در نشست سابق پاریس شانه خالی کرد

شبکه العربی قطر امروز شنبه به نقل از منابع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد که این جنبش، درباره نشست پاریس یا وجود نشانه‌های مثبت در مواضع اسرائیل در این مذاکرات، هیچ اطلاعی ندارد.

به نقل از فارس، این منابع تأکید کردند: واقعیت حاکی از این است که اسرائیل حتی از تعهداتی که در نشست سابق پاریس داده، عقب‌نشینی کرده است.

ساعت: ۱۸:۲۲/ انتقاد اردوغان از شورای امنیت و کشور‌های غربی

به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از شورای امنیت و کشور‌های غربی تاکید کرد آن‌ها جنایات بشری که اسرائیل در غزه مرتکب می‌شود را فقط نظاره می‌کنند.

ساعت: ۱۲:۵۸/ شمار قربانیان غزه به ۲۹۶۰۶ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد قربانیان غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۲۹ هزار و ۶۰۶ نفر و تعداد مجروحان هم به ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر رسیده است.

به نقل از تسنیم، این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۹۲ نفر شهید و ۱۲۳ نفر دیگر هم مجروح شدند.

ساعت: ۱۰:۰۸/ ممانعت آمریکا از آتش بس در غزه پذیرفتنی نیست

لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل گفت: پذیرفتنی نیست که کودکان و زنان در غزه بدون دستیابی به غذا یا حتی یک پیاله شیر شب را به صبح رسانند.

به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، جنگ نیست، بلکه نسل کشی است، زیرا به کشتار زنان و کودکان می‌پردازد.

رئیس جمهور برزیل همچنین با انتقاد از عملکرد آمریکا در شورای امنیت گفت: پذیرفتنی نیست که تنها یک رای آمریکا در شورای امنیت مانع تصویب قطعنامه آتش بس در غزه شود.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ چراغ سبز برای نرمش در مذاکرات پاریس

ساعت: ۰۹:۴۰/ چراغ سبز برای نرمش در مذاکرات پاریس

نشریه «تایمز» اسرائیل، جمعه ۴ اسفند مدعی شد که هیئت اعزامی اسرائیل به مذاکرات پاریس در مورد گروگان‌ها به ریاست دیوید بارنیا، رئیس موساد، چراغ سبز شورای جنگ اسرائیل را دریافت کرده تا در موضع خود درباره تعداد اسرای فلسطینی که قرار است در مقابل آزادی هر گروگان در غزه، آزاد شوند، نرمش نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «العالم العربی» این روزنامه به نقل از «شبکه ۱۲» تلویزیونی اسرائیل نوشت: اسرائیل همچنین احتمالا در مورد مدت زمان آتش‌بس که طی آن توافق اجرا می‌شود و مسائل مربوط به بازسازی غزه پس از جنگ و بازگشت شهروندان شمال غزه به محل زندگی خود انعطاف نشان دهد.

این مجله به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که اسرائیل «فشار نظامی خود را تا آخرین لحظه تشدید خواهد کرد، چرا که مذاکرات زیر فشار ادامه بمباران رویکردی است که نتایج بهتری را می‌دهد.»

به نقل از العربیه، تلویزیون قاهره جمعه خبری مبنی بر آغاز دور جدیدی از مذاکرات با حضور نمایندگانی از مصر، قطر، آمریکا و اسرائیل در پاریس با هدف دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه پخش کرد.

ساعت: ۰۸:۳۳/ ناله کودکان زخمی فلسطینی در غزه

به نقل از یورونیوز، مقامات ارشد سازمان ملل متحد و سازمان‌های بشردوستانه همچنان از اسرائیل می‌خواهند تا کمک‌رسانی و ورود غذا و دارو به باریکه غزه را برای ۲.۳ میلیون فلسطینی گرفتار در جنگ را تسهیل کند. آنان از رهبران جهان می‌خواهند تا «از وقوع فاجعه‌ای بدتر جلوگیری کنند».

به گفته مقامات بهداشتی غزه تاکنون دستکم ۲۹ هزار و پانصد فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته و نزدیک به ۷۰ هزار نفر زخمی شده‌اند. هزاران نفر از قربانیان جنگ حماس و اسرائیل در غزه کودکان بوده و هستند.

به گفته شاهدان و گروه‌های امدادی، حملات هوایی اسرائیل در روز جمعه به شهر‌های خان یونس و رفح در جنوب غزه خانه‌های مسکونی دیگری را ویران کرد.

وزارت بهداشت در غزه در همین روز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ فلسطینی دیگر در حملات بی وقفه ارتش اسرائیل کشته شدند.

شهر رفح در جنوب باریکه غزه قرار بود شهر امن برای آن‌هایی باشد که از شمال غزه به آن گریخته بودند، اما این شهر نیز از حملات هوایی اسرائیل در امان نماند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، گفته است که ارتش برای از میان برداشتن حماس در تدارک حمله زمینی به این شهر است، تصمیمی که منتقدان حملات اسرائیل به غیرنظامیان از آن نگرانند و وحشت دارند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ناله کودکان زخمی فلسطینی در غزه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی