تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

قرارداد ۲۲ میلیارد تومانی برای انتقال آب خام به منطقه کیان‌آباد اهواز

رئیس منطقه دو شهرداری اهواز گفت: برای انتقال آب خام از رودخانه به محله کیان‌آباد یک قرارداد به ارزش ۲۲ میلیارد تومان منعقد شده و آب از انتهای مسیر دغاغله به کیانشهر منتقل می‌شود.

کد خبر: ۱۶۱۷۲۵
۱۵:۴۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲

قرارداد ۲۲ میلیارد تومانی برای انتقال آب خام به منطقه کیان‌آباد اهواز

 

به گزارش خبرنگار دیدارنیوز - سرویس خوزستان: در حاشیه اولین نمایشگاه مدیریت شهری اهواز با نام "روایت خدمت"، رسول جامعی، رئیس منطقه دو شهرداری اهواز، در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضران را در جریان برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه شهری قرار داد. 

او از اهمیت توسعه منطقه دو شهرداری اهواز کیانشهر بر محور توسعه و بهبود وضعیت محله یاد کرد. جامعی اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته، سیستم فاضلاب محله بهبود یافته و پروژه‌های جدیدی در حال انجام است.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی برای جبران عقب‌افتادگی کیانشهر، انتقال آب خام از رودخانه به این محله است. برای این منظور، یک قرارداد به ارزش ۲۲ میلیارد تومان منعقد شده و آب از انتهای مسیر دغاغله به کیانشهر منتقل می‌شود. در حال حاضر، لوله اصلی انتقال آب روبه‌روی پدافند هوایی قرار دارد و پس از تکمیل آن، مشکل کمبود آب خام در کیانشهر برطرف خواهد شد.

وی افزود: همچنین، جامعی از نقصان فضای سبز در کیانشهر خبر داد و اعلام کرد که پارک‌های این منطقه همچنان فاقد نام هستند. او اظهار داشت که تاکنون تنها در بلوار اصلی کیانشهر از آب خام استفاده می‌شود و سایر پارک‌ها و فضاهای سبز با استفاده از آب تصفیه شده آبیاری می‌شوند. با توجه به فشار موجود، این روش قادر به تأمین نیازهای توسعه فضای سبز نیست. به همین دلیل، تمامی پارک‌های قبلی تکمیل و چهار پارک جدید در دستورکار قرار گرفته‌اند.

جامعی به پایان رسیدن مطالعات احداث المان شهید بهنام محمدی در میدان شهید بهنام محمدی اشاره کرد و گفت : توسعه فضای سبز در منطقه دو شهرداری اهواز یکی از اولویت‌ها است. با توجه به کمبود زمین در مناطق کیانپارس و کیان‌آباد، کیانشهر دارای زمین‌های مناسب برای احداث فضای سبز است. برای توسعه فضای سبز در این منطقه تاکنون، ۹۰ هکتار زمین با ارزش در دستورکار قرار گرفته است که در آن پارک‌ها و فضاهای سبز احداث خواهند شد. تلاش‌ها برای جذب سرمایه گذاری و همکاری با بخش خصوصی برای توسعه فضای سبز در منطقه نیز در حال انجام است.

جامعی اظهار داشت: جهت‌گیری شهرداری اهواز برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار شهر تلاش‌ها ادامه دارد و شهرداری پیشرو در اجرای پروژه‌های توسعه شهری و بهبود زیرساخت‌ها است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی