تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تعداد نهایی کاندیدا‌های انتخابات اعلام شد

هادی طحان نظیف اعلام کرد: پس از ۳ ماه بررسی، در مجموع صلاحیت ۷۵درصد از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس مورد تایید قرار گرفت و تعداد نهایی کاندیدا‌ها به بیش از ۱۵هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

کد خبر: ۱۶۱۶۱۳
۰۹:۳۱ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

تعداد نهایی کاندیدا‌های انتخابات اعلام شد

دیدارنیوز: تعداد نهایی کاندیدا‌های انتخابات مجلس به بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: پس از ۳ ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان شب گذشته (دوشنبه) مهلت بررسی صلاحیت‌ها داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

وی گفت: در مجموع صلاحیت بیش از ۱۵ هزار ۲۰۰ نفر از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس مورد تایید قرار گرفت و بر این اساس حدود ۷۵ درصد از داوطلبان به تأیید صلاحیت رسیدند که نصاب قابل توجه در برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون سابقه نداشته است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: اسامی نهایی افراد تایید صلاحیت شده را تا پایان شب گذشته به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و امروز نیز وزارت کشور به داوطلبان اعلام نهایی خواهد داشت.

به گفته طحان نظیف پس از اعلام وزارت کشور، داوطلبان می‌توانند نماینده‌های خود در شعب اخذ رای را در سامانه داوطلب ثبت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس قانون انتخابات، این اعلام، اعلام نهایی است و دیگر تغییری نسبت به اسامی افراد تایید صلاحیت شده نخواهیم داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

مطلب مرتبط:

آقای سخنگو و املت انتخابات!

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی