تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در ماه رمضان

در حالی که اسرائیل با حملات مرگبار و بی‌رحمانه خود شهر غزه را به یک ویرانه تبدیل کرده، بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل مدعی شد که اگر حماس گروگان‌ها را تا ماه رمضان آزاد نکند، ارتش اسرائیل به شهر رفح حمله می‌کند.

کد خبر: ۱۶۱۵۶۵
۱۰:۴۹ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

تهدید اسرائیل برای حمله به رفح در ماه رمضان

دیدارنیوز: بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل، یکشنبه ۲۹ بهمن هشدار داد که اگر حماس تمام گروگان‌ها را تا ماه رمضان آزاد نکند، ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله خواهد کرد.

شهر رفح بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی جمعیت دارد که اغلب آن‌ها از آوارگان فلسطینی که در جنگ غزه از دیگر مناطق غزه به این مکان پناه آوردند.

به نقل از العربیه، گانتس گفت: «جهان باید بداند و رهبران حماس باید بدانند که اگر گروگان‌های اسرائیلی در غزه تا ماه رمضان به خانه‌های خود بازنگردند، جنگ در همه جا از جمله منطقه رفح ادامه خواهد یافت».

این تهدید حدود سه هفته قبل از شروع ماه روزه مسلمانان در سراسر جهان است.

گانتس در سخنرانی خود در اورشلیم در جریان کنفرانس رؤسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا ادعا کرد: «ما این کار را به روشی هماهنگ و از طریق تسهیل تخلیه غیرنظامیان و گفتگو با شرکای آمریکایی و مصری برای کاهش خسارات غیرنظامیان تا جایی که ممکن است، انجام خواهیم داد».

وی ادامه داد: «به کسانی که می‌گویند در حمله به رفح هزینه بسیار بالاست، به صراحت می‌گویم که حماس یک انتخاب دارند، آن‌ها می‌توانند تسلیم شوند، زندانیان را آزاد کنند و به این ترتیب غیرنظامیان غزه می‌توانند تعطیلات ماه رمضان را جشن بگیرند».

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز به‌رغم درخواست‌هایی که بخشی از جامعه بین‌الملل از وی خواسته است تا از طرح حمله به رفح منصرف شود، همچنان برای انجام حمله زمینی به رفح اصرار می‌ورزد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی