تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ترامپ با انتقاد از بایدن مدعی شد

هر بمب آمریکایی در یمن، یک میلیون دلار!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که از منتقدان جدی جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده است، مدعی شد هر بمبی که در یمن سقوط می‌کند یک میلیون دلار هزینه برای آمریکا دارد.

کد خبر: ۱۶۱۵۴۲
۱۹:۲۲ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

هر بمب آمریکایی در یمن یک میلیون دلار!

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز یکشنبه در انتقاد از عملکرد بایدن گفت که هر بمبی که در یمن سقوط می‌کند یک میلیون دلار هزینه برای ایالات متحده دارد.

ترامپ در صحبت با حامیان خود در میشیگان گفت: «ما در حال بمباران یمن هستیم... هر بمب یک میلیون دلار قیمت دارد...، اما مهم‌ترین چیز این است که شما مردم زیادی را می‌کشید.»

در پی جنگ غزه، حوثی‌ها حملات متعددی را علیه اسرائیل انجام داده و کشتی‌های مرتبط با آن را که از آب‌های دریای سرخ و تنگه باب‌المندب عبور می‌کنند هدف قرار داده‌اند.

پس از آن که چندین کشتی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند ایالات متحده و بریتانیا حملات مکرری را علیه مواضع حوثی‌ها در یمن با هدف تضعیف توانایی این گروه در تهدید ناوبری در دریای سرخ انجام دادند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفته بود که حملات به یمن در پاسخ به حملات بی سابقه حوثی‌ها در دریای سرخ و «دفاعی» بوده است.

با این حال، حوثی‌ها می‌گویند تا زمانی که حملات اسرائیل به نوار غزه متوقف نشود به حملات نظامی خود در دریای سرخ و دریای عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیل هستند، ادامه خواهد داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» روز شنبه اعلام کرد که چهار موشک از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به اهدافی در دریای سرخ پرتاب شده که حداقل سه فروند آن به سوی کشتی تجاری «پولوکس» با پرچم پاناما و متعلق به دانمارک بود که هیچ آسیب یا خسارتی به آن وارد نکرد.

سنتکام توضیح داد که در پاسخ، دو حمله به عنوان بخشی از اقدامات دفاعی خود علیه یک موشک کروز ضدکشتی متحرک و یک قایق پهپادی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها را با موفقیت انجام داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی