تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
جوزپ بورل هشدار داد

نتانیاهو می‌خواهد فلسطینی‌ها را آواره کند

پس از خبر‌های اخیر درباره حمله احتمالی ارتش نتانیاهو به رفح، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل قصد دارد ۱.۷ میلیون فلسطینی را به مقصد نامعلومی آواره کند.

کد خبر: ۱۶۱۲۹۱
۱۸:۰۹ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

نتانیاهو می‌خواهد فلسطینی‌ها را آواره کند

دیدارنیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دوشنبه ۲۳ بهمن تاکید کرد که حمله قریب الوقوع اسرائیل به رفح منجر به توقف جریان کمک‌های بشردوستانه و گسترش بیشتر فاجعه انسانی خواهد شد.

به نقل از العربیه، بورل از طریق شبکه اجتماعی «ایکس» افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قصد دارد ۱.۷ میلیون فلسطینی را به مقصد نامعلومی آواره کند.

او همچنین در خصوص مشکل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» اظهار داشت که این آژانس نقشی حیاتی دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند به جای این آژانس بین‌المللی ایفای نقش بکند.

او با اشاره به اتهامات اسرائیل علیه اعضای این آژانس مبنی بر عضویت برخی از آن‌ها در جنبش حماس تاکید کرد: «هر متهمی تا زمانی که گناهش ثابت نشود بی‌گناه است»، زیرا باید منتظر نتایج تحقیقات سازمان ملل بود.

هشدار مسئول سیاست خارجی اروپا زمانی داده می‌شود که نگرانی‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی درباره طرح اسرائیل برای حمله به شهر رفح، که مملو از فلسطینی‌های آواره است، افزایش یافته است.

اسرائیل حملات خود را از طریق زمین، دریا و هوا به این شهر تشدید کرد که این حملات تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است.

بورل درباره اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره ناتو و اروپایی‌ها، گفت که هرگونه اظهار نظر درباره مطرح کردن ایده‌های «مضحک» که در مبارزات انتخاباتی ایالات متحده منتشر می‌شود «اتلاف وقت» خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی