تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

جستجوی کار در دریای نفت/ نفت در خوزستان نعمت است یا نغمت؟

با وجود منابع نفتی فراوان در خوزستان، بیکاری همچنان یکی از چالش‌های اصلی این استان است. جوانان خوزستانی در جستجوی راه‌حل‌هایی برای کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی هستند، در حالی که نفت خیزی تنها راهی برای توسعه اقتصادی نیست.

کد خبر: ۱۶۱۱۵۰
۰۱:۱۱ - ۲۵ دی ۱۴۰۲

جستجوی کار در دریای نفت/ نفت در خوزستان نعمت است یا نغمت؟

 

به گزارش خبرنگار دیدارنیوز - فاطمه کاظمی: در روز افتتاح چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان، در حین ورودم به نمایشگاه در همان مسیر غرفه‌ها، یک تماشاگر بی‌خبر در میان جمعی از افراد قرار گرفتم. در آغاز، به نظرم رسید که یک مقام رسمی حاضر شده و کارکنان و خبرنگاران پیرامون او جمع شده‌اند. دوربین‌های بسیاری نیز در آنجا بودند که صحنه‌ها را ضبط می‌کردند. سپس متوجه شدم که بله حدسم درست بود، آقای خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت میان جمع بود و با سایر افراد اطراف او به گفتگو و حرف زدن مشغول بودند.

افراد حاضر در این تجمع، تقریباً حدود ۳۰ نفر بودند و برگه‌ها و نامه‌هایی در دست داشتند که اصلی‌ترین مضمون آنها تقاضای استخدام یا تغییر وضعیت شغلی بود. همه با آرامش صحبت می‌کردند و منتظر شنیدن پاسخ‌های آقای خجسته مهر بودند. اما به اطلاع آنها رسید که باید برگه‌ها و نامه‌های خود را به یک شخص خاص تحویل دهند تا امور مربوطه بررسی شود.

مدتی ادامه یافت که برخی افراد درخواست و نامه خود را تحویل دادند. اطرافیان، خجسته مهر را به سمت بازدید از غرفه ها هدایت کردند. بازدید از اولین غرفه انجام شد. بازدید از دومین غرفه اما جور دیگری رقم خورد. در این بین، در حاشیه‌ها و برخوردهایی بین حاضرین و حراست نیز دیده می‌شد. متأسفانه، این شرایط تنشی را به وجود آورد و افراد متقاضی از برخورد نیروهای حراست به شدت عصبانی شدند. این تنش به سرعت گسترش یافت و در نهایت منجر به درگیری‌هایی با حراست شد. این درگیری‌ها اغلب در فیلم‌های منتشر شده مشاهده می‌شدند که نشان می‌داد چگونه این افراد با حراست درگیر شده و به هم می‌ریختند.

بازدید آقای خجسته مهر از نمایشگاه به تشنج و هرج و مرج کشیده شد. به همین دلیل، یک خودروی سوزوکی وارد سالن شد و معاون وزیر را از بین جمعیت در خودرو قرار داد و او را از سالن خارج کردند. این اتفاق متأسفانه باعث لغو بازدید آقای خجسته مهر از نمایشگاه شد.

هرچند که باید گفت همه درخواست ها توسط نماینده شرکت ملی نفت ایران جمع آوری شد اما بهترین راه حل در این حالت، فراهم کردن شرایطی است که از تجمع‌های غیرمسئولانه و درگیری‌های فیزیکی جلوگیری شود. برای این منظور، می‌توان فضای ارتباطی میان متقاضیان و مقامات رسمی را ایجاد کرد تا درخواست‌ها و مشکلات به طور منظم و به صورت صحیح بررسی شوند.

برگزاری جلسات و گفتگوهای قبل از نمایشگاه با متقاضیان و توضیح دادن روش‌ها و فرآیندهای کاری می‌تواند به پیشگیری از احتمال وقوع اینگونه وقایع کمک کند. همچنین، آموزش نیروهای حراستی درباره رفتارهای مناسب و رعایت قوانین و مقررات نیز اهمیت دارد.

خوزستان یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های ایران است. این استان با وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، از جمله نفت و گاز، کشاورزی، صنعت و گردشگری، با مشکل بیکاری روبرو است.

وجود نفت در خوزستان شاید در تصور خیلی ها یک زندگی مناسب برای مردم این استان رقم زده ولی بسیاری از مردم آرزو داشتند کاش نفت جایی غیر از خوزستان بود. جوانان خوزستانی امروز درگیر مثلث بیکاری در استان نفت خیز هستند هرچند که تجمع و درخواست های آن‌ها امروز از معاون وزیر نفت خیلی به جا و بحق بود. اما نباید انتشار چند کلیپ در فضایی مجازی ما را از واقعیت دور کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی