تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...

انتقاد انجمن روزنامه‌نگاران از وثیقه سنگین برای الهه و نیلوفر؛ امیدواریم تمام همکاران ما آزاد شوند

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتقاد از وثیقه سنگین برای آزادی موقت الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو خبرنگار بازداشت شده در ناآرامی‌های پس از مرگ مهسا امینی، نوشت: ما امیدواریم که روند آزادی به دیگر روزنامه‌نگاران دربند نیز تسری پیدا کند و تمام همکاران ما آزاد شوند.

کد خبر: ۱۶۱۱۳۶
۱۷:۳۵ - ۲۴ دی ۱۴۰۲

انتقاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از وثیقه سنگین برای الهه و نیلوفر؛ امیدواریم تمام همکاران ما آزاد شوند

دیدارنیوز: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران از وثیقه سنگین برای آزادی موقت دو خبرنگار زن انتقاد کرد.

در بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران آمده است: «الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، پس از ۱۷ ماه حبس ساعتی پیش با قرار وثیقه ۱۰ میلیاردتومانی برای هر یک، آزاد شدند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتقاد از وثیقه سنگینی که برای هر یک از این افراد تعیین شده است، آزادی موقت آن‌ها را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است که در دادگاه تجدیدنظر حکم سنگینی که برای آن‌ها صادر شده است، شکسته و این آزادی موقت به آزادی دائم آن‌ها تبدیل شود. ما همچنین امیدواریم که روند آزادی به دیگر روزنامه‌نگاران دربند نیز تسری پیدا کند و تمام همکاران ما آزاد شوند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بار‌ها در بیانیه‌های مختلفی تاکید کرده است که روزنامه‌نگاری جرم نیست و نباید با روزنامه‌نگار به مثابه متهم امنیتی برخورد کرد، خاصه آنکه روزنامه‌نگاران در ایران همواره و همیشه بر لبه تیغ حرکت می‌کنند. دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌توانند با سعه‌صدر و افزایش ظرفیت‌های خود به این حرفه که رکن چهارم دموکراسی است، کمک کنند تا هم نهاد‌های مدنی تقویت شود و هم دیدبان عمومی، امنیت موثری داشته باشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی