تیتر امروز

صدای انفجار در شهریار تهران/ تصاویری از انفجار در آسمان تل‌آویو
درگیری نظامی ایران و اسرائیل

صدای انفجار در شهریار تهران/ تصاویری از انفجار در آسمان تل‌آویو

دومین شب از درگیری نظامی ایران و اسرائیل چند کشته و زخمی برجای گذاشت. پس از حمله تروریستی تل‌آویو به تهران و شهرهای دیگر ایران، درگیری دو طرف اوج گرفته و انفجار در مراکز حساس نظامی و انرژی ادامه...
راهنمای سلامت روان برای شرایط جنگ
آرامش خودتان را حفظ کنید

راهنمای سلامت روان برای شرایط جنگ

در شرایطی که حملات وحشیانه و تجاوز نظامی اسرائیل به ایران و پاسخ قاطع تهران به این حملات ادامه دارد، حفظ آرامش و سلامت روان مردم در شرایط جنگی اهمیت زیادی دارد.
کوروش احمدی: صدور قطعنامه شورای حکام علیه تهران از پیش برنامه‌ریزی شده بود/ احتمال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت وجود دارد/ ایران باید ظرف دو هفته آینده با آمریکا توافق کند/ حتی ۱۰ درصد خطر احتمال جنگ، خطر بسیار بزرگی است
دیپلمات پیشین ایران در نیویورک در گفت‌و‌گو با دیدارنیوز مطرح کرد

کوروش احمدی: صدور قطعنامه شورای حکام علیه تهران از پیش برنامه‌ریزی شده بود/ احتمال ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت وجود دارد/ ایران باید ظرف دو هفته آینده با آمریکا توافق کند/ حتی ۱۰ درصد خطر احتمال جنگ، خطر بسیار بزرگی است

کوروش احمدی، دیپلمات پیشین ایران در گفتگو با دیدارنیوز می‌گوید: مسئله در این است که آیا توافقی با آمریکا حاصل می‌شود یا خیر و اگر حاصل نشود، آیا خطر جنگی وجود دارد یا خیر و اگر حتی در حد ۱۰ درصد...
روزنامه اصولگرا نوشت

صداوسیما منتظر دعواهای سیاسی شب انتخابات است!

روزنامه فرهیختگان با انتقاد از صداوسیما نوشت: این برداشت در اذهان ایجاد می‌شود که رسانه ملی کلان‌ایده جدیدی برای افزایش مشارکت ندارد و به‌جای معرفی ایده‌های تحولی، از مسیر دعوا‌های سیاسی شب انتخاباتی به‌دنبال افزایش مشارکت است.

کد خبر: ۱۶۱۰۴۰
۰۹:۲۲ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

صداوسیما منتظر دعواهای سیاسی شب انتخابات است!

دیدارنیوز: روزنامه اصولگرای فرهیختگان از رویکرد انتخاباتی صداوسیما انتقاد کرد و نوشت: مهیج کردن فضای سیاسی و بسترسازی برای افزایش مشارکت نیاز به زمینه‌چینی‌هایی دارد که فرآیندش ماه‌ها قبل از انتخابات آغاز می‌شود.

روزنامه فرهیختگان نوشت: «اگرچه احزاب سیاسی در هر انتخاباتی مدت‌ها پیش از موعد تبلیغات به‌صورت غیررسمی جلسات هماهنگی خود را آغاز و بستر‌های تبلیغات را فراهم می‌کنند، اما در این دوره کنش‌های سیاسی بسیار کاهش یافته‌اند.

حتی اگر بخواهیم عدم فعالیت موثر انتخاباتی احزاب را با این دلیل توجیه کنیم که موعد تبلیغات شروع نشده، درمورد انفعال رسانه ملی به‌عنوان مهم‌ترین بازوی تبلیغات افزایش مشارکت پاسخ قانع‌کننده‌ای قابل‌ارائه نیست.

رسانه ملی در اقدامی شایسته قصد دارد در ایام تبلیغات به‌صورتی برابر به تمام کاندیدا‌ها فرصت تبلیغات ۲۰ دقیقه‌ای بدهد. با این وجود این اقدام نمی‌توان فعالیت سیاسی رسانه ملی در آستانه انتخابات را کافی توصیف کرد.

مهیج کردن فضای سیاسی و بسترسازی برای افزایش مشارکت نیاز به زمینه‌چینی‌هایی دارد که فرآیندش ماه‌ها قبل از انتخابات آغاز می‌شود. بخشی از این زمینه‌چینی نیز در گرو فعالیت رسانه ملی است. اگر بدنه اجتماعی درک کند که قرار است از طریق صندوق رای تحولی در ایده‌های سیاستگذاران رقم بخورد و ایده‌های جدیدی در راستای حرکت حکمرانی مطلوب اجرایی شوند، طبعا رغبت پیدا خواهد کرد با حضور در انتخابات افراد دارای چنین ایده‌هایی را بر مسند بنشاند.

صداوسیما از طریق معرفی ایده‌های تحول‌آفرین می‌تواند هم به انتخاب کاندیدا‌های دارای ایده کمک کند و هم جامعه را از سطح دعوا‌های سیاسی به سطح نزاع‌های گفتمانی تحول‌ساز رشد دهد. زمانی که خلأ وجود چنین محتوایی را صرفا چهره‌های سیاسی پر کنند- که آن‌ها هم تا یک‌ماه قبل در قاب تلویزیون جایی نداشته‌اند- این برداشت در اذهان ایجاد می‌شود که رسانه ملی کلان‌ایده جدیدی برای افزایش مشارکت ندارد و به‌جای معرفی ایده‌های تحولی از مسیر دعوا‌های سیاسی شب انتخاباتی به‌دنبال افزایش مشارکت است.»

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۲۶ خرداد
امروز دوشنبه ۲۶ خرداد
امروز دوشنبه ۲۶ خرداد
امروز دوشنبه ۲۶ خرداد
پرطرفدارترین ها