تیتر امروز

نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران/ الهه حسین نژاد قربانی کدام خشونت شد؟
دیدار با حضور کارشناسان برگزار کرد

نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران/ الهه حسین نژاد قربانی کدام خشونت شد؟

نقد و بررسی چرایی افزایش خشونت علیه زنان در ایران، موضوع نشست تخصصی بود که پیش از آغاز جنگ با حضور حسین بیات، وکیل پایه یک دادگستری و پوران‌دخت نیرومند روانشناس بالینی برگزار شد.
برگشت از بهارستان به پاستور/ لایحه‌ای که سر نخواستنش دعوا بود
دیدار روند لایحه مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع را بررسی کرد

برگشت از بهارستان به پاستور/ لایحه‌ای که سر نخواستنش دعوا بود

لایحه پر سر و صدای مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع پس از سر و صدا‌های زیاد از بهارستان به سمت پاستور برگشت، لایحه‌ای که با امضای رئیس جمهور به مجلس رفت، اما ماندنی نشد.
تقی آزاد ارمکی: حال جامعه ایران خوب نیست/ ریشه اینکه برخی برای ترامپ در داخل کف زدند در سرخوردگی است/ در این کشور تصمیم گرفتیم که مردم را نبینیم و فقط به نیروهای خودمان فکر کنیم
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک جامعه‌شناس

تقی آزاد ارمکی: حال جامعه ایران خوب نیست/ ریشه اینکه برخی برای ترامپ در داخل کف زدند در سرخوردگی است/ در این کشور تصمیم گرفتیم که مردم را نبینیم و فقط به نیروهای خودمان فکر کنیم

دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» به سراغ «تقی آزاد ارمکی»، استاد جامعه‌شناس و رئیس پیشین دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران رفته و مسائل مهم و روز سپهر سیاست و اجتماع در ایران را مورد ارزیابی قرار...
روزنامه اصولگرا نوشت

صداوسیما منتظر دعواهای سیاسی شب انتخابات است!

روزنامه فرهیختگان با انتقاد از صداوسیما نوشت: این برداشت در اذهان ایجاد می‌شود که رسانه ملی کلان‌ایده جدیدی برای افزایش مشارکت ندارد و به‌جای معرفی ایده‌های تحولی، از مسیر دعوا‌های سیاسی شب انتخاباتی به‌دنبال افزایش مشارکت است.

کد خبر: ۱۶۱۰۴۰
۰۹:۲۲ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

صداوسیما منتظر دعواهای سیاسی شب انتخابات است!

دیدارنیوز: روزنامه اصولگرای فرهیختگان از رویکرد انتخاباتی صداوسیما انتقاد کرد و نوشت: مهیج کردن فضای سیاسی و بسترسازی برای افزایش مشارکت نیاز به زمینه‌چینی‌هایی دارد که فرآیندش ماه‌ها قبل از انتخابات آغاز می‌شود.

روزنامه فرهیختگان نوشت: «اگرچه احزاب سیاسی در هر انتخاباتی مدت‌ها پیش از موعد تبلیغات به‌صورت غیررسمی جلسات هماهنگی خود را آغاز و بستر‌های تبلیغات را فراهم می‌کنند، اما در این دوره کنش‌های سیاسی بسیار کاهش یافته‌اند.

حتی اگر بخواهیم عدم فعالیت موثر انتخاباتی احزاب را با این دلیل توجیه کنیم که موعد تبلیغات شروع نشده، درمورد انفعال رسانه ملی به‌عنوان مهم‌ترین بازوی تبلیغات افزایش مشارکت پاسخ قانع‌کننده‌ای قابل‌ارائه نیست.

رسانه ملی در اقدامی شایسته قصد دارد در ایام تبلیغات به‌صورتی برابر به تمام کاندیدا‌ها فرصت تبلیغات ۲۰ دقیقه‌ای بدهد. با این وجود این اقدام نمی‌توان فعالیت سیاسی رسانه ملی در آستانه انتخابات را کافی توصیف کرد.

مهیج کردن فضای سیاسی و بسترسازی برای افزایش مشارکت نیاز به زمینه‌چینی‌هایی دارد که فرآیندش ماه‌ها قبل از انتخابات آغاز می‌شود. بخشی از این زمینه‌چینی نیز در گرو فعالیت رسانه ملی است. اگر بدنه اجتماعی درک کند که قرار است از طریق صندوق رای تحولی در ایده‌های سیاستگذاران رقم بخورد و ایده‌های جدیدی در راستای حرکت حکمرانی مطلوب اجرایی شوند، طبعا رغبت پیدا خواهد کرد با حضور در انتخابات افراد دارای چنین ایده‌هایی را بر مسند بنشاند.

صداوسیما از طریق معرفی ایده‌های تحول‌آفرین می‌تواند هم به انتخاب کاندیدا‌های دارای ایده کمک کند و هم جامعه را از سطح دعوا‌های سیاسی به سطح نزاع‌های گفتمانی تحول‌ساز رشد دهد. زمانی که خلأ وجود چنین محتوایی را صرفا چهره‌های سیاسی پر کنند- که آن‌ها هم تا یک‌ماه قبل در قاب تلویزیون جایی نداشته‌اند- این برداشت در اذهان ایجاد می‌شود که رسانه ملی کلان‌ایده جدیدی برای افزایش مشارکت ندارد و به‌جای معرفی ایده‌های تحولی از مسیر دعوا‌های سیاسی شب انتخاباتی به‌دنبال افزایش مشارکت است.»

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۰۹ مرداد
امروز پنجشنبه ۰۹ مرداد
امروز پنجشنبه ۰۹ مرداد
امروز پنجشنبه ۰۹ مرداد