تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

اسرائیل به منتقدانش حمله می‌کند

در نود و پنجمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، بمباران غزه و تهاجم زمینی ارتش اسرائیل در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی همچنان ادامه دارد و ترور نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت، آتش جنگ در منطقه را بیشتر کرده است.

کد خبر: ۱۶۰۹۰۸
۰۸:۲۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ روایت خبرنگار الجزیره از وحشی‌گری اسرائیل/ مردم منتظر مرگ هستند

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد نود و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۰۲/ اسرائیل به همه منتقدانش حمله می‌کند

«ریاض منصور»، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل طی سخنرانی تاکید کرد کابینه افراطی اسرائیل به همه کسانی که از آن بابت جنایاتش در نوار غزه انتقاد کرده، حمله کرده است.

او گفت که چهار درصد از مردم فلسطین در غزه شهید یا زخمی شده‌اند.

ساعت: ۱۹:۱۴/ ۱۲۶ کشته در نوار غزه

وزارت بهداشت غزه می‌گوید نیرو‌های اسرائیلی در نود و پنجمین روز از جنگ در سراسر نوار غزه «۱۲ قتل عام» انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن ۱۲۶ فلسطینی و زخمی شدن ۲۴۱ نفر دیگر شد.

به نقل از شبکه الجزیره، این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند، در حالی که خدمه آمبولانس قادر به رسیدن به آن‌ها نیستند.

ساعت: ۱۸:۵۸/ بلینکن به نتانیاهو طرحی را برای آینده غزه ارائه داد

به نقل از ایسنا، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر اسرائیل بر اهمیت اجتناب از آسیب رساندن به غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در نشستش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شورای جنگ بر اجتناب از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن در خصوص تلاش‌های جاری برای تضمین آزادی همه اسیران و نیز اهمیت افزایش سطح کمک‌های انسانی ارسال شده برای غیر نظامیان در غزه گفتگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن بر لزوم تضمین صلح دائمی در راستای تشکیل یک کشور فلسطینی تاکید کرد.

در همین حال، واشنگتن پست به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که بلینکن مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی را در نشست‌های پی در پی امروز خود به اجتناب از جنگ فراگیر با حزب الله ترغیب کرد.

واشنگتن پست به نقل از مسئولان آمریکایی تصریح کرد که بلینکن مسئولان رژیم صهیونیستی را به تفکر جدی در خصوص برنامه‌ریزی برای بعد از پایان درگیری‌ها در غزه دعوت کرد.

این روزنامه نوشت که بلینکن طرحی را برای آینده غزه بر اساس نشست‌های خود با رهبران عربستان، امارات، قطر، اردن و ترکیه ارائه داد.

ساعت: ۱۴:۰۳/ بیش از ۴۰۰۰ دانش آموز فلسطینی کشته شدند و ۳۸۴ مدرسه ویران شد

وزارت آموزش و پرورش فلسطین می‌گوید از ۷ اکتبر تاکنون ۴۲۹۶ دانش آموز در غزه و کرانه باختری اشغالی کشته و ۸۰۵۹ نفر زخمی شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴۲۵۷ دانش‌آموز در نوار غزه و ۳۹ دانشجو در کرانه باختری کشته شدند.

در غزه، ۲۸۱ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان (UNRWA) بمباران و تخریب شدند که در نتیجه ۸۳ ساختمان به شدت آسیب دید و هفت ساختمان به طور کامل تخریب شد.

ساعت: ۱۰:۱۴/ حملات هوایی گسترده اسرائیل به اردوگاه آوارگان مغازی

خبرنگار شبکه الجزیره با اشاره به حملات گسترده اسرائیل به اردوگاه مغازی نوشت: «مردم امیدوار بودند که تنش زدایی صورت گیرد، اما ما شاهد افزایش حملات هوایی هستیم. مردم در این نوار کوچک زمین گیر شده‌اند و منتظر مرگ هستند.

در طول شب شاهد گلوله باران مداوم توپخانه، به ویژه در قسمت جنوبی خان یونس بودیم. اینجا خیلی نزدیک به رفح است. ما می‌توانستیم تک تک حملات هوایی را بشنویم.

در خود رفح، خانه‌ای در منطقه الجنینه شرقی در ساعات اولیه صبح هدف قرار گرفت. این محله بار‌ها مورد هدف قرار گرفته و یک چهارم آن تخریب شده است.

ما همچنین گزارش‌هایی از ادامه بمباران شدید در مرکز غزه می‌شنویم. در ۱۵ دقیقه گذشته، حملات هوایی گسترده‌ای در داخل و اطراف کمپ مغازی و همچنین در اردوگاه آوارگان بوریج انجام شد.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ روایت خبرنگار الجزیره از وحشی‌گری اسرائیل/ مردم منتظر مرگ هستند

ساعت: ۰۷:۵۸/ بورل: جنگ غزه باید متوقف شود

جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از رخ دادن تراژدی‌های کنونی در نوار غزه، رسیدن به یک راهکار سیاسی است.

به نقل از فارس، بورل همچنین گفت که در سفر منطقه‌ای به غرب آسیا، فاجعه انسانی در نوار غزه، شمار غیرقابل تحمل تلفات غیرنظامیان و خطر درگیری منطقه‌ای را ارزیابی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی