تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
هشدار ترکیه درباره اقدامات اسرائیل

تور خاورمیانه‌ای بلینکن؛ «تلاش برای عدم گسترش جنگ»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان تور خاورمیانه‌ای خود و در گفتگو با مقامات ترکیه تاکید کرد که واشینگتن می‌خواهد «اطمینان حاصل کند که درگیری در منطقه گسترش نمی‌یابد.»

کد خبر: ۱۶۰۸۰۵
۰۹:۲۲ - ۱۷ دی ۱۴۰۲

بلینکن

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که در خاورمیانه به سر می‌برد، در جریان توقف خود در یونان گفت که در مورد وضعیت پساجنگ غزه با مقامات ترکیه گفتگو کرده و تاکید کرد که واشینگتن می‌خواهد «اطمینان حاصل کند که درگیری در منطقه گسترش نمی‌یابد.»

بلینکن پس از دیدار خود با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در جزیره کرت، گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که درگیری‌ها گسترش نمی‌یابد. یکی از نگرانی‌های واقعی مرز میان اسرائیل و لبنان است که می‌خواهیم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا وضعیت تشدید نشود.»

در همین راستا، یک منبع آگاه دیپلماتیک در آنکارا گزارش داد که هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در دیدار با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در استانبول، درباره فاجعه انسانی غزه گفتگو کرده و به تهدیدی که متوجه تمام منطقه به دلیل اقدامات نظامی‌گرایی فزاینده اسرائیل شده، هشدار داد.

فیدان همچنین خواستار آتش‌بس فوری برای ارسال بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد. او همچنین آغاز زودهنگام مذاکرات برای حل این بحران بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشوری را خواستار شد.

سفر بلینکن به منطقه برای پنجمین بار در حالی انجام می‌شود که حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه ادامه دارد و در مقابل حملات شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح در عراق و سوریه به پایگاه‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی و نیرو‌های آمریکایی نیز شدت گرفته است.

بیش از ۱۰۰ حمله به نیرو‌های واشینگتن

از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس در نوار غزه، ارتش آمریکا بیش از ۱۰۰ حمله موشکی و پهپادی در عراق و سوریه را خنثی کرده است.

تشدید درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل میان حزب‌الله و نیرو‌های اسرائیلی همزمان با تشدید حملات گروه حوثی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ رخ می‌دهد.

تور خاورمیانه‌ای بلینکن

بلینکن، پنجشنبه، اولین ایستگاه از تور خود در منطقه به منظور مهار تنش‌های فزاینده و جلوگیری از گسترش جنگ غزه به منطقه و همچنین برای بحث در مورد مرحله بعد از پایان جنگ غزه وارد ترکیه شد.

وزیر خارجه ایالات متحده قرار است علاوه بر مصر به اردن، قطر، امارات، سعودی، اسرائیل و کرانه باختری نیز سفر کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی