تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
یادداشتی از کیکاووس پورایوبی

در سوگ کویر؛ برای مظلومیت کرمان

کیکاووس پورایوبی، در یادداشتی در روزنامه شرق به انفجارهای تروریستی در کرمان اشاره کرد و نوشت: مگر کرمان چه گناهی کرده بود؟ جز این بود که در سالگرد بزرگ‌مردی سلحشور از جنس نور که برای آرامش انسان‌ها در دره‌ها، باتلاق‌ها، کوه‌ها و با گرگ‌های کمین کرده شب‌ها مبارزه می‌کرد؛ گرد هم آمده بودند و کسی که جان خود را فدای وطن و حتی فراسوی وطن کرده است، جرم دیگری داشت؟

کد خبر: ۱۶۰۷۵۸
۱۱:۲۲ - ۱۶ دی ۱۴۰۲

در سوگ کویر؛ برای مظلومیت کرمان

دیدارنیوز: فاجعه تلخ و دردناک هفته گذشته در کرمان، ایران را در غم و بهت و حیرت فرو برده است.

کیکاووس پورایوبی نوشت: «خبر ناگهان پیچید، جان‌ها لرزیدند، آهسته‌آهسته عمق فاجعه نمایان شد، این‌بار در کرمان بود، آرامش و سکوت کویر به هم ریخت، خون گرم عاشقان بر زمین سرد ریخت و مام میهن در سوگ نشست، بی‌گناهانی از جنس آفتاب کویر به خون خود غلتیدند، به چه گناهی؟ این چه دستان پلیدی است که سنگ‌فرش‌های کوچه و پس‌کوچه‌ها را از خون سرخ انسان‌ها رنگین می‌کند و معنای آن را ضربه‌زدن و انتقام از امنیت ملی یک کشور می‌داند که به گمان خود ضعیف شده است، ده‌ها نفر رفتند و کاروان هیجان‌زده زندگی در خانواده‌هایشان لحظه به لحظه بیشتر می‌شود. مضطربند و در شوک فرورفته‌اند مثل تمام ملت بزرگ ایران، هنوز شاید احساس کنند صحنه‌ها را در خواب می‌بینند و واقعیت ندارد، شوک‌آور است؛ مجروحان زیادند و این، یعنی بار رنجی که بر دوش انسانیت و کشور نهفته است. فقط به‌عنوان یک ایرانی از ته قلبم پیام می‌نویسم؛ کرمان ما را در غم خود شریک بدانید؛ اکنون که توحش و بربریت مدرن در ثانیه‌ای با کمک ابزار‌های هوشمند و پیشرفته انسان‌ها را هدف قرار می‌دهد و بی‌محابا می‌کشد، بار دیگر رسوایی مدرن‌شدن تمدن نمایان می‌شود! مگر کرمان چه گناهی کرده بود؟ جز این بود که در سالگرد بزرگ‌مردی سلحشور از جنس نور که برای آرامش انسان‌ها در دره‌ها، باتلاق‌ها، کوه‌ها و با گرگ‌های کمین کرده شب‌ها مبارزه می‌کرد؛ گرد هم آمده بودند و کسی که جان خود را فدای وطن و حتی فراسوی وطن کرده است، جرم دیگری داشت؟

خورشید میهنم که در مناطق کویر سخت می‌درخشد این‌بار درفش غم را به سینه گرفته و پرتاب نورش را در پژواک زمین سرد با خون دلیران رنگین ساخته است. مجرم واقعی سخت با این کشور و مردمش دشمن است،‌ ای کاش دقت شود که مجرمان درست شناخته شده‌اند و مجازات خواهند شد، صحنه حساسی است و تدبیر، لازم و مهم است، امنیت یک کشور و ملتی است، شوخی‌بردار نیست، در منطقه‌ای هستیم که به‌شدت مین‌گذاری شده است. از فرماندهان ارشد سپاه شهید می‌شود، بلافاصله فرماندهی از حماس ترور می‌شود و اکنون دست تطاول به مردم قهرمان کرمان تاخته، اگر رژیم صهیونیستی در این جنایت‌ها دست دارد، هوشیار باشیم که در بن‌بست بزرگی فرورفته و برای امنیت و استحکام داخلی خود می‌خواهد جنگ را به فراتر از مرز‌ها بکشاند و منطقه غبارآلود را آلوده‌تر کند تا آمریکا سکاندار اقدام نظامی شود، تدبیر و درایت لازم است، یقین داشته باشیم خون به ناحق ریخته‌شده این بی‌گناهان هیچ‌وقت بی‌پاسخ نمی‌ماند و دلیران و سلحشوران این ملت انتقام‌های سختی از این خون‌آشامان خواهند گرفت. به امید پیروزی حق بر باطل.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی