تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
حاجی دلیگانی مطرح کرد

گوشت باید با قیمت ۲۵۰ هزار تومان به دست مردم برسد/ هشدار به وزیر جهاد کشاورزی

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس با بیان اینکه گوشت گرم وارداتی باید با قیمت ۲۵۰ هزار تومان به دست مردم برسد، به استفاده از ابزار نظارتی در صورت تداوم گرانی گوشت اشاره کرد.

کد خبر: ۱۶۰۶۸۹
۱۷:۰۴ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

گوشت باید با قیمت ۲۵۰ هزار تومان به دست مردم برسد

دیدارنیوز: نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، گفت: گوشت گرم باکیفیت باید با قیمتی حدود ۲۵۰ هزار تومان به دست مردم برسد، در حال حاضر قیمت گوشت گرم وارداتی در بازار کمتر از ۴۰۰ هزار تومان نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، در خصوص وضعیت بازار گوشت قرمز و واردات گوشت گرم، گفت: واردات گوشت به صورت انحصاری در اختیار چند نفر است و این افراد از دولت ارز نیمایی دریافت می‌کنند.

به نقل از خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفته می‌شود گوشت گرم و با کیفیت در مبدا به قیمت هرکیلوگرم ۲ و نیم تا ۳ دلار قابلیت خرید دارد با اضافه کردن هزینه حمل و نقل و جانبی، به این میزان حدود ۱ و نیم تا ۲ دلار اضافه می‌شود، ادامه داد: گوشت گرم باکیفیت باید با قیمتی حدود ۲۵۰ هزار تومان به دست مردم برسد، در حال حاضر قیمت گوشت گرم وارداتی در بازار کمتر از ۴۰۰ هزار تومان نیست، در این بین یا واردکنندگان و یا دلالانی که گوشت گرم وارداتی را به بازار عرضه می‌کنند سود زیاد همراه با ظلم به بیت المال دریافت می‌کنند.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: در نطق خود و به صورت کتبا به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادم، اما فکر می‌کنم این تذکرات برای وی باعث توجه و تغییر شرایط نشود و دقت نمی‎‌کنند که ما قصور استفاده از واردات چای را شاهد بودیم و در زمینه گوشت نیز هشدار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هرچه سریع‌تر وزیر جهاد کشاورزی باید به موضوع واردات گوشت گرم ورود کند، تصریح کرد: گوشت گرم و منجمد وارداتی تنها در تهران توزیع می‌شود و همین موضوع باعث شده در شهرستان‌ها قیمت گوشت با استخوان به بیش از ۶۰۰ هزار تومان و بدون استخوان به ۷۰۰ هزار تومان برسد.

کارگر دارای سه فرزند که ماهانه ۹ میلیون تومان درآمد دارد چند کیلوگرم گوشت می‌تواند خریداری کند

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارگر دارای سه فرزند که ماهانه ۹ میلیون تومان درآمد دارد چند کیلوگرم گوشت می‌تواند خریداری کند درحالی که هزینه‌های بسیار زیاد دیگری مانند اجاره مسکن نیز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته و باید دولت برای آن اقدام عاجلی کند، عنوان کرد: درکنار گوشت قرمز، قیمت گوشت مرغ نیز درحال افزایش است، اگر وزیر جهاد کشاورزی به این موضوعات توجه نکند چاره‌ای جز کلید زدند طرح استیضاح وی را نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی