تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

حاشیه‌های خواندنی و پررنگ شورای شهر اهواز / داد و فریاد در صحن علنی شورا

یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اهواز روز سه‌شنبه در حالی برگزار شد که پنج تن از اعضا در اعتراض به دستور کار جلسه، غایب بودند که این موضوع باعث تشنج در صحن علی شورا شد.

کد خبر: ۱۶۰۶۴۲
۱۸:۰۹ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

حاشیه‌های خواندنی و پررنگ شورای شهر اهواز / داد و فریاد در صحن علنی شورا

 

دیدارنیوز - سرویس خوزستان: این جلسه که قرار بود از ساعت ۱۰ صبح با موضوع تکراری برکناری شهردار برگزار شود باز هم به دلیل غیبت برخی از اعضا لغو شد تا آغازی بر حواشی و تنش بین شهروندان اهوازی باشد.
عادل شیشه گری، حجت الله زارع زاده، سیاوش محمودی، محمدحسین ملایی زمانی و علی‌مدد هاشم‌پور اعضای غایب در این جلسه بودند که این موضوع آن چنان به مذاق حاضرین خوش نیامده و در پایان جلسه شروع به صحبت علیه شهردار و اعضای غایب در جلسه کردند.

بعد از گذشت بیش از ۴۰ دقیقه از زمان رسمی جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز بیان کرد: این جلسات حکم جلسه فوق العاده را داشته زیرا نشست‌های شورای شهر معمولا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود. در قانون هم آمده که شورا می‌تواند به درخواست کتبی شهردار و تشخیص رییس شورا درخواست جلسه فوق العاده دهد.
وی در جواب صحبت های اخیر شهردار مبنی بر اینکه برگزاری این جلسات باعث توقف در طرح‌های شهری می‌شود افزود: کجا و چه موقع شهرداری از شورا کاری خواسته و ما آنها را معطل کرده ایم؟ چندی پیش به خاطر مردم اهواز درخواست خرید اتوبوس شهری را بدون اینکه در کمیسیون مطرح شود، تایید کردیم.
پورموسوی ادامه داد: همچنین اعلام شده که تصمیمات شورا غیرکارشناسی است! کدام مورد از تصمیمات شورا غیر کارشناسی بوده تا ما آن را اصلاح کنیم؟ ما نمی‌توانیم نسبت به موضوعاتی که بوی فساد می‌دهد بی‌تفاوت باشیم از طرفی، تفریغ بودجه شهرداری اشکال داشته و نباید تایید می‌شد.
رییس شورای شهر اهواز تصریح کرد: یعنی چه کسانی از بیرون به شورا خط می‌دهند؟ اگر این موارد مطرح است پس قطعا به شهردار هم از بیرون خط می‌دهند. این حرف‌های بی‌ربط و بی استناد هیچ گونه اساس و مبنایی ندارد.
وی گفت: کاری نکنید که دهان اعضای شورا باز شود که آن موقع با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. امیدوارم دوستان شورا در مقابل قانون سر فرود آورده از قانون تمکین کنند تا مشکلات برطرف شود.
پس از پایان جلسه عده ای مثل همیشه با داد و فریاد شروع به صحبت کرده و در حضور رییس شورا، عملکرد شهردار اهواز را زیر سوال برده و خواهان برکناری او شدند.
در این جلسه برخلاف ۲ جلسه قبل عده‌ای به حمایت از شهردار کنونی اهواز خواهان صحبت در جلسه شدند که ابتدا از این کار ممانعت شد و سپس با تذکر شهردار به آنها اجازه صحبت داده شد.
طیف مخالف شهردار که در این جلسه تعدادشان به مراتب بیشتر بود در حین صحبت های افراد موافق شهردار وارد شده و مانع از ادامه این کار می‌شدند تا حدی که کار به درگیری لفظی بین ۲ گروه کشیده شد.
در ادامه پورموسوی برای آرام‌کردن این تنش‌ها از صندلی خود برخاست و با حضور در بین حاضرین، خواهان برقراری نظم جلسه شد که این موضوع فایده‌ای نداشت و همچنان به داد و فریاد خود ادامه دادند.
این در حالی است که جلسه برکناری شهردار اهواز مجددا فردا و از ساعت ۱۳ ظهر برگزار خواهد شد.
برای دقایقی درگیری بین حاضرین در نوع خود شدت گرفت و موجب شد تا نیروهای حراست شورا، افراد معترض را به آرامش دعوت کنند.
با وجود تذکرات اعضا، افراد معترض به کار خود ادامه داده و در مقابل یکدیگر داد و فریاد می زدند تا این که با اقدام مسئولان شورا، چراغ‌های صحن علنی شورا خاموش و افراد به بیرون از محل جلسه هدایت شدند.
پورموسوی رییس شورا معتقد است که این جلسات همچنان ادامه خواهد یافت از طرفی با پنج عضو غایب، جلساتی برگزار خواهد کرد تا این موضوع ختم به خیر شود. از سویی دیگر، نفرات غایب اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه در چنین نشستی که انتهایی ندارد حاضر نمی‌شوند.
حال باید دید که جلسه برکناری شهردار چه سرانجامی برای مردم اهواز به دنبال خواهد داشت و این موضوع تا چند روز و یا هفته ادامه خواهد یافت. بی شک ضرر این گونه تنش ها که همواره در دوره های قبل شورا برقرار بود، نصیب مردم اهواز خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی