تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

زلزله ۷.۶ ریشتری ژاپن؛ تلفات به ۴۸ نفر رسید

پس از زلزله شدید و مرگبار ۷.۶ ریشتری ژاپن در روز اول ژانویه ۲۰۲۴، مقامات این کشور اعلام کردند که شمار تلفات به دستکم ۴۸ نفر رسیده است.

کد خبر: ۱۶۰۶۲۵
۱۲:۰۶ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

زلزله ۷.۶ ریشتری ژاپن؛ تلفات به ۴۸ نفر رسید

دیدارنیوز: مقامات ژاپن اعلام کردند از روز گذشته ۱۵۵ زمین لرزه در این کشور رخ داده و شمار تلفات آن به ۴۸ نفر رسیده است.

روز گذشته و در اولین روز سال نوی میلادی، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۶ ریشتر مرکز ژاپن را لرزاند و هشدار وقوع سونامی در این کشور صادر شد. این نخستین هشدار وقوع سونامی پس از زمین لرزه و سونامی سال ۲۰۱۱ در شمال شرقی ژاپن است. هشدار وقوع سونامی بدان معناست که احتمال ایجاد امواجی با ارتفاع بیش از ۳ متر وجود دارد.

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد پس از این زمین لرزه تاکنون بیش از ۱۵۰ زمین لرزه دیگر رخ داده است. این آژانس درباره احتمال وقوع زمین لرزه‌های شدیدتر در روز‌های آینده هشدار داد.

براساس این گزارش تیم‌های امداد و نجات در حال جستجو در میان خرابه‌های ساختمان‌ها در برخی مناطق هستند برای یافتن افراد گرفتار آسیب دیده هستند. در حالی که برخی جاده‌ها دچار شکاف شده و برق ده‌ها هزار خانه قطع شده است.

پس از وقوع این زمین لرزه هزاران تن از کارکنان ارتش، آتش نشانان و ماموران پلیس از سراسر کشور به مناطق غربی شبه جزیره نوتو در استان ایشیکاوا که محل اصلی وقوع زمین لرزه بوده، اعزام شده اند.

با این حال، تلاش تیم‌های امدادرسانی به دلیل شدت خسارات وارد شده و ساختمان‌های تخریب شده و جاده‌های مسدود شده با اختلال مواجه شده و مقامات می‌گویند ارزیابی کامل آثار و پیامد‌های این زمین لرزه مشکل است.

در پی وقوع این زمین لرزه، حرکت بسیاری از قطارها، کشتی‌ها و هواپیما‌ها به مناطق زلزله زده، تعلیق شده است. فرودگاه نوتو نیز به علت آسیب در مسیر باند پرواز، ترمینال و مسیر‌های منتهی به فرودگاه بسته شده است.

همچنین حدود ۵۰۰ نفر در اتومبیل‌های خود در محوطه پارکینگ فرودگاه گرفتار شده‌اند.

مقامات استان ایشیکاوا تاکنون کشته شدن ۳۰ نفر را تایید کردند.

آژانس مدیریت بحران و آتش نشانی ژاپن نیز اعلام کرد آتش نشانان تاکنون چندین آتش سوزی ناشی از انفجار بر اثر زمین لرزه را مهار کرده اند و تلاش کردند تا افراد گرفتار در زیر آوار ساختمان‌ها را نجات دهند.

همچنین روز گذشته در پی وقوع این زمین لرزه، مقامات روسیه در شهر‌های ولادی وستوک و ناخودکا هشدار احتمال وقوع سونامی را صادر کردند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی