تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

انتقاد نتانیاهو از بنت؛ مجاز به افشای حمله به ایران نبودی!

پس از ادعای نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل به اینکه تل‌آویو اوایل سال گذشته میلادی مستقیما به یک هدف نظامی در ایران حمله کرده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی او را به «بی‌مسئولیتی فاحش» متهم کرد.

کد خبر: ۱۶۰۵۲۷
۱۳:۵۵ - ۱۰ دی ۱۴۰۲

انتقاد نتانیاهو از بنت؛ مجاز به افشای حمله به ایران نبودی!

دیدارنیوز: بنیامین نتانیاهو، مدعی شد که نخست‌وزیر اسبق این رژیم مجاز به افشای حمله اسرائیل به ایران نبود.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل به دلیل اعتراف به اینکه تل‌آویو اوایل سال گذشته میلادی مستقیما به یک هدف نظامی در ایران حمله کرده است، از سوی بنیامین نتانیاهو به «بی‌مسئولیتی فاحش» متهم شد.

نتانیاهو شنبه شب توضیح داد که تنها یک نخست وزیر مستقر وظیفه دارد چنین مطالبی را مطرح کند و «[نفتالی بنت]هیچ اختیاری برای طرح این ادعا‌ها ندارد.»

نفتالی بنت روز پنجشنبه در روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال مقاله‌ای منتشر کرده و مدعی است که ارتش اسرائیل «یک پایگاه پهپادی در خاک ایران» را پس از انجام دو حمله نافرجام به اسرائیل در فوریه ۲۰۲۲ منهدم کرده است.

بنت در ادامه این مقاله مدعی شد که «یگان تروریستی ایران قصد کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه را داشت که با شکست مواجه شد. اندکی پس از آن، فرمانده همان یگان در مرکز تهران ترور شد.» موضوعی که به نقش اسرائیل در پشت این ترور اشاره دارد.

بنت در آن مقاله با دفاع از سیاست‌های دوران تصدی خود و انتقاد از سیاست‌های دولت نتانیاهو در قبال ایران، از اسرائیل و ایالات متحده خواست تا مستقیما در قبال جمهوری اسلامی اقدام کنند.

البته نتانیاهو خودش نیز سابقه انتشار اطلاعات در مورد حملات مخفیانه منطقه‌ای اسرائیل را دارد. زمانی که او در سال ۲۰۰۷ رهبر حزب اپوزیسیون بود، فاش کرد که اسرائیل به سایت یک رآکتور هسته‌ای مشکوک در سوریه حمله کرده است.

نتانیاهو شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران گفت، سخنان او در سال ۲۰۰۷ در یک مصاحبه زنده عنوان شده و سهوی بوده و با نیت تمجید از ایهود اولمرت، نخست‌وزیر وقت اسرائیل بوده است. در حالی که اعتراف بنت در یک مقاله مکتوب انجام شده و بنابراین عمدی و به خوبی اندیشیده شده بود.

نفتالی بنت از ژوئن ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ نخست وزیر اسرائیل بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی