تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دبیرکل حزب کارگزاران در نشست خبری:

حسین مرعشی: هدف ما داشتن یک اقلیت نیرومند در مجلس است / در جبهه اصلاحات، تحریم و مشارکت بی قید و شرط انتخابات رای نیاورده است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در نشست خبری گفت: هدف ما از شرکت در انتخابات گرفتن اکثریت مجلس نیست، هدف ما ایجاد یک اقلیت قوی در مجلس است.

کد خبر: ۱۶۰۵۲۵
۱۳:۲۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۲

حسین مرعشی: هدف ما داشتن یک اقلیت در مجلس است

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: به گزارش خبرنگار اعزامی دیدارنیوز؛ حسین مرعشی در نشست خبری روز یکشنبه دهم دی در جمع خبرنگاران گفت: به دست آوردن یک اقلیت در مجلس دوازدهم خود مقدمه یک دولت قوی در ۱۴۰۴ است، هدف نهایی ما تشکیل یک دولت نیرومند در آینده است و این مهم از مجلس می‌گذرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به ابرچالش‌های کشور گفت: «مردم با پوست و گوشت خود مشکلات را لمس کرده‌اند».
وی با بیان اینکه از نظر حزب کارگزاران سازندگی راه حل مسائل کشور انقلابی نیست بلکه اصلاحی است، افزود: «باید امور اجرایی و فنی کشور سیاست زدایی شود و پست‌ها و مناصب با حوزه کاری مربوطه تناسب داشته باشد. اینکه هر موضوعی سر جای خود نیست ظلم بزرگی به کشور است.
وی در ادامه گفت: دولت‌ها آمدند به همه مسائل کشور با تاثیر پذیری مسائل سیاسی نگاه کردند. اگر قرار باشد در تمام شئونات فنی و اجرایی کشور سیاست را مداخله بدهیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم کشور در مسیر دموکراسی قرار بگیرد.

مرعشی در پاسخ به این پرسش که امکان ائتلاف حزب کارگزاران سازندگی با دیگر جریان‌ها، بخصوص با جبهه اصلاحات وجود دارد، یادآور شد: «موضوع مهم برای ما انتخابات مجلس است و معتقدیم انتخابات مجلس برای ما در میانه راه انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۴ است».

وی ادامه داد: «البته موضوع مهم ما ائتلاف با جبهه اصلاحات هم جز برنامه‌ها است و مباحث انتخاباتی در جبهه اصلاحات از امروز مطرح خواهد شد».

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: «در جبهه اصلاحات تا کنون دو پیشنهاد "تحریم انتخابات" و "مشارکت بی قید و شرط در انتخابات مجلس" رای نیاورده است».

وی گفت: ما از مشارکت مشروط حمایت می‌کنیم. در عین حال منتظریم شرایط جبهه اصلاحات و رد صلاحیت‌ها هم مشخص شود».

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: راه‌حل کشور قهر از سیاست و تن دادن به راهکار‌های انقلابی و دعوت مردم به خیابان‌ها نیست بلکه راه‌حل کشور تن دادن به اصلاح ساختار‌ها است.

مرعشی درباره رویکرد حزب کارگزاران برای انتخابات خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر آقای روحانی برای خبرگان تأیید صلاحیت شود شخصیت مورد توجه کارگزاران در خبرگان ایشان خواهد بود و ایشان هم ستادی را مستقر کرده است و تلاش می‌کند تا در حد مقدورات در تهران و سایر شهرستان‌ها کاندیدا‌های هم‌سویی را برای خبرگان معرفی کند.

وی درباره سیاست انتخاباتی حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس اعلام کرد: ما منتظر اعلام صلاحیت کاندیدا‌ها توسط هیئت‌های نظارت استان‌ها هستیم؛  تجربه به ما می‌گوید که بیش از ۹۵ درصد نتایجی که توسط هیئت‌های نظارت استانی اعلام می‌شود، قطعی است و کمتر از ۵ درصد شورای نگهبان تغییراتی ایجاد می‌کند بنابراین ما تا این نتیجه را نداشته باشیم نمی‌توانیم درباره انتخابات نظر قطعی بدهیم.

 

 

برچسب ها: حسین مرعشی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی