تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
موج ضدترامپ در ایالت‌های آمریکا

انتخابات ۲۰۲۴؛ اقدام ایالت مِین علیه «ترامپ»

پس از حکم جنجالی یک دادگاه در کلرادو علیه حضور دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در آمریکا، «مین» به اولین ایالتی تبدیل شد که صرف‌نظر از حکم دادگاه عالی ایالات متحده درباره صلاحیت یا عدم صلاحیت ترامپ، نامزدی وی برای انتخابات را لغو می‌کند.

کد خبر: ۱۶۰۴۲۸
۱۰:۴۴ - ۰۸ دی ۱۴۰۲

انتخابات ۲۰۲۴؛ اقدام ایالت مِین علیه «ترامپ»

دیدارنیوز: ایالت مِین ترامپ را از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری منع کرد.

به نقل از العربیه، ایالت مِین روز پنجشنبه با استناد به «بند شورش» قانون اساسی ایالات متحده، که تمام افرادی که در شورش علیه قانون اساسی نقش داشته‌اند را از عهده‌داری مقامات دولتی منع می‌کند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت منع کرد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، مین به اولین ایالتی تبدیل شد که صرف‌نظر از حکم دادگاه عالی ایالات متحده درباره صلاحیت یا عدم صلاحیت ترامپ، نامزدی وی برای انتخابات را لغو می‌کند.

پیشتر دادگاه عالی کلرادو حکم داده بود که ترامپ با استناد به بخش ۳ الحاقیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا باید از نامزدی در آن ایالت منع شود. تصمیم کلرادو تا زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده در این باره رای بدهد، معلق می‌ماند.

شِنا بِلوز، وزیر ایالتی دموکرات مین، روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به اینکه ترامپ در جریان حمله هوادارانش به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، بخش ۳ قانون اساسی را نقض کرده است، دیگر نباید اجازه داشته باشد تا برای هیچ مقام دولتی خود را نامزد کند.

بلوز گفت پس از تفکر و تحقیق بسیار، و به دنبال آنکه برخی از ساکنان ایالت مین، شامل یک گروه دوحزبی از قانونگذاران سابق، مساله کاندیداتوری ترامپ را به چالش کشیدند، حکم منع ترامپ را صادر کرده است.

به گفته آسوشیتدپرس، کارزار انتخاباتی ترامپ بلافاصله حکم مین را مورد انتقاد قرار داد. استیون چیونگ، سخنگوی کارزار، در بیانیه‌ای گفت: «جلوی چشم‌مان دارند تلاش می‌کنند انتخابات را بدزدند و رای‌دهندگان آمریکایی را از حق‌شان محروم کنند.»

کارزار انتخاباتی ترامپ همچین اعلام کرد که از دادگاه‌های ایالتی مین خواهد خواست تا در حکم بلوز تجدید نظر کنند. ممنوعیت ترامپ خودبخود تا زمانی که سیستم قضایی ایالت مین درباره آن حکم بدهد، متوقف می‌ماند.

در نهایت این احتمال وجود دارد که دادگاه عالی ایالات متحده مجبور بشود درباره مورد مین مثل مورد کلرادو حکم بدهد.

مطلب مرتبط:

انتخابات ۲۰۲۴؛ یک دادگاه «ترامپ» را رد صلاحیت کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی