تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

ناراحتی بطحائی از ۲۰:۳۰ و کنایه‌اش به رسانه ملی

وزیر آموزش و پرورش از ۲۰:۳۰ ناراحت است. او در یادداشتی درباره علت ناراحتی‌اش از رسانه ملی نوشت.

کد خبر: ۱۶۰۳۷
۱۰:۰۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در روزنامه ایران نوشت: «پنجشنبه شب خبر ۲۰:۳۰ صداوسیما در اقدامی غیرحرفه‌ای، گزارشی از خطای یک معلم در یکی از مدارس استان همدان را با آب و تاب فراوان پخش کرد. صرف نظر از آن که این گزارش تقطیع شده و ناقص بود، پخش این خبر از شبکه سراسری رسانه ملی از چند جهت قابل نقد و ایراد است:

۱- اگر چه وجود نازنین کودکان و نوجوانان و روح لطیف و تأثیرپذیر آنان نباید تحت هیچ شرایطی موجب آزار و تنبیه حتی لفظی قرار گیرد، لیکن اگر یک معلم در میان بیش از یک میلیون همکار فرهنگی و در یک کلاس از ۶۰۰ هزار کلاس این مرز و بوم به هر دلیل موجب خطای حرفه‌ای شد، آیا باید آن را به این نحو تخریبی رسانه‌ای کرد؟ این سؤال و پاسخ آن هرگز به معنای تلاش برای نادیده گرفتن و صرف نظر کردن از این خطا نیست بلکه اشاعه این خطاها آن هم از طریق رسانه ملی - که ان‌‌شاءالله بینندگان پرشماری داشته باشد - کم‌کم به عادی شدن این گونه خطاها و گسترش آن کمک خواهد کرد.

۲- اعتماد آحاد جامعه و پایگاه اجتماعی نظام آموزش و پرورش، مهم‌ترین عامل برای ارتقای کیفیت این نهاد مهم است. هر عاملی که خواسته یا ناخواسته بر این جایگاه لطمه وارد کند، حتماً و حتماً رشد و تعالی آموزش و پرورش را هدف قرار داده و آن را با مشکل مواجه می‌سازد. آیا سزاوار است در جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) به کرات از نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه نام می‌برند، با بزرگنمایی یک اشتباه یا انعکاس آن با روشی ناصحیح، این نظام را مورد هجمه قرار دهیم و خانواده‌ها را نسبت به معلمان خدوم و زحمتکش بی‌اعتماد نماییم؟ تأکید می‌کنم همه مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش قانوناً و اخلاقاً مکلف به رصد مستمر رفتارهای همکاران در مدارس و کلاس‌ها و برخورد منطقی و منطبق بر قانون با متخلفین خواهند بود؛ همچنان که در موارد مشابه گزارش مورد نظر، شخص و اشخاص خاطی با شدیدترین وجه آن مورد توبیخ، تغییر شغل و سایر تنبیهات اداری قرار گرفته‌اند. لیکن همان طور که خطای یک قاضی، یک روزنامه‌نگار، یک پزشک، یک کارمند صدا و سیما و... با جزئیات آن مورد اطلاع‌رسانی به این نحو قرار نمی‌گیرد - که نباید هم بگیرد - پخش این گزارش و گزارش‌های مشابه در مورد آموزش و پرورش تزریق سمی مهلک در اطمینان و اعتماد عمومی جامعه خواهد بود.

۳- ورود خبرنگار و دوربین به محیط مدرسه و کلاس و بازخواست کردن و یکی به دو کردن با مسئولین مدرسه در منظر دانش‌آموزان به شکلی که در گزارش مورد نظر مشاهده شد، بسیار ناپسند و به دور از شأن محیط تعلیم و تربیت بوده است. این موضوع را از مدیرانی که اجازه این ورود و ضبط چنین گزارشی را صادر کرده‌اند، پیگیری خواهم کرد. امیدوارم همکاران صدا و سیما همانند بسیاری از گزارش‌های پیشین با کنترل هیجانات خود اجازه دهند این گونه مشکلات و خطاها با روش صحیح و منطقی و با هزینه‌های کمتر اجتماعی پیگیری و رفع شود.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی