تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

معاینه فنی برتر گران شد

در جلسه صبح امروز (یکشنبه) کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بهای ارائه خدمات معاینه فنی برتر تعیین شد.

کد خبر: ۱۶۰۲۲۹
۱۲:۱۴ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

معاینه فنی برتر گران شد

دیدارنیوز: صبح امروز جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص لایحه بهای کارشناسی معاینه فنی برتر و با حضور اعضای این دو کمیسیون و شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با بیان اینکه لوایح با توجه به نیازسنجی‌ها ارائه شده‌اند، گفت: پس از تهران، کلانشهر‌های دیگر نیز به دنبال ارائه معاینه فنی برتر هستند و سازمان حفاظت محیط زیست مطابق با رتبه بندی‌ها اقدام به صدور مجوز برای ارائه خدمات معاینه فنی برتر می‌کند و اکنون در ۱۱ مرکز تهران مجوز صدور معاینه فنی برتر صادر شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۴ هزار خودرو یعنی ۱۶ خودرو در ساعت برای معاینه فنی پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: در معاینه فنی عادی و در بخش اندازه گیری گازها، خودرو ۳۰ ثانیه می‌ایستند؛ اما در معاینه فنی برتر به جهت آزمایش‌های تکمیلی ۶ دقیقه زمان احتیاج است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران گفت: امسال ۳۵ درصد متقاضی معاینه فنی برتر بوده اند که از این میان، ۱۶ درصد گواهی برتر صادر شده است.

وی با اشاره به بهای پیشنهادی برای معاینه فنی برتر گفت: بهای معاینه فنی عادی ۹۲ هزارتومان است و برای معاینه فنی برتر ۲۸ هزار تومان افزایش قیمت، یعنی ۱۲۰ هزار تومان را پیشنهاد داده‌ایم.

در ادامه این جلسه احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دریافت ۲۸هزار تومان بیشتر برای معاینه فنی بهای زیادی نیست که بخواهیم آنرا از شهروندان دریافت کنیم، باید رقم پایه‌ای گذاشته شود تا در سال دیگر هم بتوانیم آنرا افزایش دهیم و شهروندان به دریافت معاینه فنی ترغیب شوند.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: به نظر هزینه تمام شده انجام شده معاینه فنی برتر به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده معاینه فنی عادی است، لذا مبلغ ۵۰ هزار تومان منصفانه است، ارائه کالا یا خدماتی کمتر از ۵۰ هزار تومان چندان صحیح نیست، باید قیمت واقعی و معقول خدماتی که شهروندان آنرا می‌پذیرند ارائه دهیم و باید سیاست‌های تشویقی در بخش‌های دیگر حمل و نقلی از جمله آرم ترافیک به گونه‌ای اعلام شود که مردم به سمت معاینه فنی برتر حرکت کنند.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در ادامه اظهار کرد: باید به سمت مطلوبیت بیشتر پیش برویم و از نظر بنده افزایش ۲۸ هزار تومانی بهای معاینه فنی درست نیست و از نظر سیاست گذاری این کار اشتباه است.

در ادامه با نظر اکثر اعضای حاضر در جلسه افزایش بهای معاینه فنی برتر مبلغ ۵۰ هزار تومان تعیین و بهای کامل دریافت معاینه فنی برتر ۱۴۲ هزار تومان شد.

بنابر اعلام دفتر تشکری هاشمی عضو شورای شهر، در ادامه این جلسه تعیین بهای معاینه فنی پرتابل در دستور کار قرار گرفت و مالکی درخصوص این لایحه گفت: در بستر معاینه فنی پرتابل خط معاینه فنی به محل سازمان‌های مختلف که خودرو‌های انبوه دارند اعزام می‌شود تا معاینه فنی در محل انجام شود.

در ادامه با رأی اکثر اعضای حاضر در جلسه قیمت پایه به ازای هر اعزام ۵ میلیون تومان و به ازای هر روز حق توقف ۱۰ درصد مبلغ پایه تعیین شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی