تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
عضو شورای شهر تهران خبر داد

آمار عجیب میزان سوختگی در ایران

احمد علوی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان سوختگی در ایران هشت برابر میانگین جهانی است، از لزوم آموزش شهروندان تهرانی در مورد سوختگی سخن گفت.

کد خبر: ۱۶۰۲۲۴
۱۱:۰۳ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

آمار عجیب میزان سوختگی در ایران برابر میانگین جهانی

دیدارنیوز: عضو شورای شهر تهران بر لزوم آموزش شهروندان تهرانی در مورد سوختگی تاکید کرد و گفت: عدم توجه به مسائل ایمنی یکی از دلایل سوختگی افراد است و سوختگی ناشی از آتش سوزی علت اصلی مرگ عنوان شده است که از محل منابع سوختگی، منازل و محل کار در رتبه یک و دو هستند.

احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه موضوع افزایش حقوق کارکنان شهرداری را پیگیر هستیم و نتایج آن حاصل خواهد شد، به افتتاح تقاطع غیرهمسطح آیت الله سعیدی و پل شهید مختاری اشاره کرد و گفت: از کلان پروژه‌های حوزه حمل و نقل ماهی یکبار گزارش می‌گیریم و می‌دانیم امور چگونه پیش می‌رود؛ اما در بخش عمرانی اقدامات زیادی صورت می‌گیرد که‌ای کاش هر ماه یکبار گزارشی از کلان پروژه‌های عمرانی نیز در شورا ارائه شود تا اگر مشکلی داشته باشند، شورا به آن‌ها کمک کند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه روز یکم دی ماه روز پیشگیری از سوختگی نامگذاری شده است و سالانه ۳۰ هزار نفر دچار سوختگی جدی می‌شوند که ۳۰۰۰ نفر از این افراد جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: ۲۷ هزار نفر از این افراد ۴۰ تا ۵۰ درصد دچار از کار افتادگی می‌شوند. میزان سوختگی در ایران هشت برابر میانگین جهانی است؛ بگونه‌ای که بنابر گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در تهران ۱۰۸ نفر در چهار ماه ابتدایی امسال به دلیل فوت ناشی از سوختگی به این مراکز ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه می‌خواستیم عکس‌هایی از سوختگی را برای جلب توجه مردم و نمایندگان به شورا بیاوریم، اما منصرف شدیم، گفت: عدم توجه به مسائل ایمنی یکی از دلایل سوختگی افراد است و سوختگی ناشی از آتش سوزی علت اصلی مرگ عنوان شده است که از محل منابع سوختگی، منازل و محل کار در رتبه یک و دو هستند.

علوی با بیان اینکه کودکان درصد بالایی از افرادی که در این خصوص آسیب دیده اند را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: شایع‌ترین علت سوختگی نیز عدم مراقب از کودکان است و ضروری است در شهرداری تهران به این موضوع توجه جدی داشته باشیم و آموزش استفاده از تجهیزات حرارتی و گرمازا مورد توجه قرار بگیرد. در این زمینه می‌توان از بودجه کمک به آموزش در مدارس و شهر دوستدار کودک یاری گرفت و باید برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی، نظارت بر کارگاه‌های ایمنی و نظارت جدی بر رعایت استاندارد ایمنی را دنبال کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی