تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
هواشناسی ایران

بارش باران و برف و افزایش آلودگی هوا

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و رعدوبرق در ۱۴ استان و افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی از سه‌شنبه تا آخر هفته خبر داد.

کد خبر: ۱۶۰۲۱۲
۰۹:۱۹ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

بارش باران و برف و افزایش آلودگی هوا

دیدارنیوز: بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه، در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است. دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق واقع در شمال شرق، شمال غرب و غرب بارش روی می‌دهد.

سه‌شنبه و چهارشنبه برای کشور جو آرام و پایداری پیش بینی شده و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود. از سه‌شنبه تا پنجشنبه با توجه به پایداری و سکون هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی انتظار می‌رود.

امروز در شمال غرب، غرب، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب سواحل دریای خزر، دوشنبه در شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید روی می‌دهد. دریای خزر فردا و از دوشنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه اول: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: عصر دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

زمان پایان: پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۷

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال غربی با بیشینه سرعت ۲۶ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس و نواحی ساحلی شرق خلیج فارس و تنگه هرمز

اثر مخاطره: آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تور‌های صیادی، آسیب به شناور‌ها بخصوص شناور‌های تفریحی و سبک، اختلال در تردد‌های دریایی و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل.

توصیه: ممانعت از تردد شناور‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج زمان

شروع: صبح دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت ۳۴-۲۶ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل بیش از ۱.۵ متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان، در دریای خزر

اثر مخاطره: آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تور‌های صیادی، آسیب به شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های تفریحی و سبک، اختلال در تردد‌های دریایی و احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل

توصیه: ممانعت از تردد شناور‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی