تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ اسرائیل و حماس در غز

کمیساریای سازمان ملل، جنایت جنگی جدید اسرائیل را محکوم کرد

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق فوری درباره جنایت اسرائیل در خصوص قتل ۱۱ غیرنظامی فلسطینی در مقابل چشمان خانواده‌هایشان در غزه شد.

کد خبر: ۱۶۰۱۳۴
۱۲:۰۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲

کمیساریای سازمان ملل، جنایت جنگی جدید اسرائیل را محکوم کرد

 

دیدارنیوز: دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطینیان (OHCHR OPT) اقدام نظامیان صهیونیست در قتل ۱۱ غیرنظامی فلسطینی در غزه در مقابل چشمان خانواده‌هایشان را جنایت جنگی خواند.

شبکه «تی آر تی» ترکیه گزارش کرد، این نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای گفت که گزارش تکان‌دهنده‌ای را درباره جدیدترین جنایت صهیونیست‌ها در محله «الرمال» شهر غزه دریافت کرده است که زنگ خطری را درباره ارتکاب احتمالی جنایت جنگی به صدا درآورده است» و تمامی این اتهامات در پی گمانه‌زنی‌های قبلی مطرح شده است که تأکید داشت نیرو‌های اسرائیلی عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند و به قتل می‌رسانند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطینیان در ادامه از مقام‌های رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر تحقیقات مستقل، کامل و کارآمدی در این زمینه انجام کند و اگر ادعا‌ها ثابت شد، ضروری است که با افرادی که مسئول این جنایت بوده‌اند برخورد شود و محاکمه شوند.

طبق این گزارش، OHCHR OPT همچنین رژیم صهیونیستی را ملزم کرده است که اقداماتی را برای جلوگیری از ووقع چنین تخلفاتی انجام دهد و بر لزوم جوابگویی و مسئولیت‌پذیری در برهه جنگی فعلی در غزه تأکید کرد.

این نهاد بین‌المللی گزارش کرد که این جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در شب ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ماه) در بین ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰ به وقوع پیوسته است و در آن نظامیان صهیونیستی ساختمانی در الرمل غزه را محاصره و به آن حمله کردند.

طبق این گزارش، ساختمان مذکور متعلق به سه خانواده بود که نظامیان صهیونیستی در ابتدا مردان را از زنان و کودکان جدا کردند و به سمت دست‌کم ۱۱ مرد غیرنظامی فلسطینی در مقابل چشمان خانواده‌هایشان شلیک کردند. قربانیان این حادثه اغلب بین ۲۹ تا ۳۰ سال سن داشتند.

حملات رژیم صهیونیستی، غزه را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است که در نتیجه آن نیمی از مناطق مسکونی ویران شده و نزدیک به ۲ میلیون نفر دیگر در این منطقه به دلیل کمبود غذا و آب سالم، آواره شده‌اند نزدیک به ۲۰ هزار فلسطینی که اکثراً زن و کودک هستند، به شهادت رسیده‌اند، اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو اصرار دارد که جنگ علیه غزه را «تا آخر» ادامه خواهد داد.

 

 

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی