تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
من فقط تکبر و آدمکشی را در لفاظی‌های روسیه می‌بینم

زلنسکی: آمریکا به ما خیانت نمی‌کند!

در حالی که بحث‌های زیادی درباره ادامه کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به اوکراین جریان دارد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید: «مطمئن هستم که ایالات متحده به ما خیانت نخواهد کرد.»

کد خبر: ۱۶۰۰۷۵
۰۹:۰۴ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

زلنسکی: آمریکا به ما خیانت نمی‌کند!

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) به رغم نگرانی‌ها درباره کاسته شدن از میزان کمک‌های غرب گفت که به تحقق وعده‌های ایالات متحده در خصوص این کشور اطمینان دارد.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت پایان سال میلادی شرکت کرده بود، گفت: «مطمئن هستم که ایالات متحده به ما خیانت نخواهد کرد.»

زلنسکی در حالی که کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است همزمان هشدار داد که بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید می‌تواند «تاثیری قوی» بر جنگ اوکراین داشته باشد.

او گفت: «اگر سیاست رئیس‌جمهور بعدی، هر کسی که باشد، در قبال اوکراین تفاوت کند و سردتر یا اقتصادی‌تر شود؛ فکر می‌کنم سیگنالی خواهد بود که تأثیری بسیار قوی بر روند جنگ خواهد گذاشت.»

رئیس‌جمهور اوکراین اضافه کرد که به نظر او دونالد ترامپ «شخصیت متفاوتی» با جو بایدن دارد و بنابراین «سیاست متفاوتی» را رهبری خواهد کرد.

اظهارات زلنسکی در حالی بیان می‌شود که تصویب بودجه کمکی برای اوکراین در کنگره آمریکا به بن‌بست خورده است و جمهوری‌خواهان گفته‌اند در صورت به قدرت رسیدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ موضع انقباضی‌تری را در قبال کمک‌های تخصیص‌یافته به اوکراین اتخاذ خواهند کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین با ابراز بی‌اطلاعی از تاریخ پایان جنگ با روسیه گفت: «فکر می‌کنم هیچ‌کس جواب را نمی‌داند. حتی افراد محترم، فرماندهان یا شرکای غربی ما که می‌گویند جنگ سال‌ها ادامه خواهد داشت با خبر نیستند.»

زلنسکی با بیان اینکه ارتش اوکراین در تلاش برای یافتن داوطلب جهت شرکت در جبهه‌های جنگ است، اضافه کرد پیشنهاد بسیج «۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر» را برای ادامه مبارزه با تهاجم روسیه داده است هرچند هنوز تصمیم قاطعی در این خصوص گرفته نشده است.

ولودیمیر زلنسکی همچنین با وجود مشکلات ارتش اوکراین در جبهه و افزایش فشار نیرو‌های مسکو، هرگونه امکان مذاکره با روسیه «متکبر» را رد کرد و گفت: «امروز این موضوع بی‌ربط است. من درخواستی از طرف روسیه نمی‌بینم و اقدامی از سوی آنان انجام نمی‌شود که موید این نکته باشد. من فقط تکبر و آدمکشی را در لفاظی‌های آن‌ها می‌بینم.»

رئیس جمهور اوکراین در پایان با اشاره به اینکه نیرو‌های اوکراینی «پیروزی بسیار بزرگی در دریای سیاه» به دست آورده‌اند، گفت که این «بخشی از عملیات ما در جنوب است».

از ماه اوت بدین‌سو نیرو‌های ارتش اوکراین توانسته‌اند با وجود تهدیدات مسکو به بمباران و برتری دریایی ناوگان روسیه، کریدوری آبی برای صادرات کالا‌های خود ایجاد کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی